اخباربانک و بیمهویژه ها

روندسود دهی بیمه تعاون تا پایان سال ادامه دارد

به گزارش صنعت کار، این شرکت که با 490 میلیارد ریال سرمایه فعالیت می کند در دوره 6 ماهه منتهی به شهریور 98 به ازای هر سهم به سود 124 ریالی رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته رشد 75 درصدی را به ثبت رسانده است. سود هر سهم شرکت برای مدت مشابه سال مالی قبل 71 ریال بوده و شرکت در 12 ماه سال 97 سود 112 ریالی محقق کرده است.
همچنین سود انباشته شرکت که در نیمه اول سال جاری مبلغ 108 میلیارد و 109 میلیون ریال تحقق یافته، نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل با رشد چشمگیر 149 درصدی همراه شده است که این امر بی ارتباط با رشد 42 درصدی حق بیمه صادره نیست.
بنابراین گزارش شرکت در 6 ماه اول امسال مبلغ 1732 میلیاردریال حق بیمه صادره داشته که این مبلغ در مدت مشابه سال مالی گذشته 1222 میلیارد ریال بوده است.
همچنین طبق گزارش عملکرد 6 ماه اول سال 98 سود خالص شرکت مبلغ 60 میلیارد و 718 میلیون ریال محقق شده که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل رشد 74 درصدی را به ثبت رسانده است.
نگاهی به ترازنامه شرکت نشان می دهد که سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت در دوره یاد شده با رشد چشمگیر 709 درصدی همراه شده که همین موضوع می تواند زمینه ساز رشد سود شده باشد و با توجه به وضعیت صورت مالی این شرکت می توان نتیجه گرفت که روند سود دهی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
گفتنی است موجودی نقد شرکت رشد 11 درصدی داشته و جمع دارایی ها نیز با رشد 28 درصدی همراه شده و در نهایت به مبلغ 4604 میلیارد ریال رسیده است.
لازم به ذکر است با تاییدبیمه مرکزی ایران توانگری مالی این شرکت بیمه ای نیز در سطح یک قرار گرفت. بیمه مرکزی درنحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه و براساس صورت های مالی مصوب سال۱۳۹۷، توانگری مالی سال ۱۳۹۸ بیمه تعاون را سطح یک تأیید و اعلام کرد.
مبنای محاسبات توانگری مالی، اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه و مفاد آئین‌نامه ۶۹ است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا