اخبارخودروویژه ها

روند کند معاملات خودروهای سنگین/ رونق سنگین وزن های دست دوم

به گزارش صنعت کار، اما با این حال کندی نوسازی ناوگان سنگین و در نهایت توقف این طرح در کنار افزایش صدها میلیونی قیمت این خودروها، بازار خودروهای سنگین را با رکود سنگینی مواجه کرده و بیشتر خریداران به سمت دست دوم‌های این خودروها روی آورده اند.
مجید مدنی، فعال در حوزه خودروهای سنگین و تجاری با اشاره به وضعیت بازار خودروهای تجاری می گوید: با وجود افزایش چشمگیر قیمت خودروهای تجاری خرید و فروش در این بازار همچنان ادامه دارد و هرچند روند خرید و فروش کند شده اما بازار همچنان متقاضی دارد.
وی می افزاید: شرکت ها نیز در حال پشتیبانی حمل و نقل بین المللی و در حوزه معادن هستند حمل و نقل داخلی با آسیب روبرو شده بود اما از آن جا که تولید داخل در حوزه خودروهای سنگین در حال رشد است، وضعیت رو به بهبود بوده و افت شدید خود فاصله گزفته است.
این فعال حوزه خودروهای تجاری با تاکید بر این که هنوز با شرایط عادی فاصله داریم، تصریح می کند: هم اکنون خریداران بازار تنها کسانی هستند که نیاز دارند و بررسی ها نشان می دهد که فروش انجام می شود اما روند واقعی فروش اتفاق نمیفتد به طوری که شهرک کامیونداران که روزانه در آن در حدود ۳۰۰ خرید و فروش کامیون اتفاق می افتاد در حال حاضر معامله ای برای خودروهای جدید ندارد چرا که بیشتر مردم به خرید خودروهای دست دوم روی آورده اند.
مدنی اظهار می کند: از آن جا که قیمت این دسته از خودروها به بیش از یک میلیارد تومان رسیده قدرت خرید به شدت کاهش یافته و در صورتی که طرح کلید به کلید که از سوی دولت پیش بینی شده بود، اجرایی شود هم خودرو به دست مصرف کننده واقعی می رسد و هم هزینه ها به دولت بازمی گردد و از سوی دیگر شاهد کاهش آلایندگی خواهیم بود.
این اظهارات در حالی است که طرح کلید به کلید که با هدف نوسازی ۲۰۲ هزار دستگاه انواع ناوگان فرسوده پیش بینی شده بود با تحریم دوباره صنعت خودرو، متوقف شد و همین امر منجر به زیان بسیاری از کامیوندارانی شد که در این طرح مشارکت کرده بودند و حال نیز با گذشت نزدیک به دوسال هیچ تصمیم جدیدی در این باره گرفته نشده است.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا