اخبارصنعت و معدنویژه ها

رسیدن به حجم مبادلات تجاری 5 میلیارد دلاری با توجه به اراده سیاسی مقامات ایران و عمان دست یافتنی است/ تجار عمانی از قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی ایران استفاده کنند

به گزارش صنعت کار، رضا رحمانی در حاشیه همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان در محل اتاق ایران در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر در همه بخش ها از جمله حوزه‌های صنعتی، تجاری، گردشگری، سلامت، درمانی و کشاورزی و.. با کشور عمان همکاری داریم و صادرات ما نیز متشکل از همه این کالاها است.

وی در خصوص هدف گذاری انجام شده برای ارتقای حجم مبادلات تجاری دو کشور، گفت: اعتقاد دو طرف بر این است که مبادلات تجاری ایران و عمان می تواند معادل 5 میلیارد دلار باشد و این رقم با توجه به موقعیت دو کشور، تفاهم‌های انجام شده و مهمتر از همه اراده سیاسی بین مقامات دو کشور دست یافتنی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در خصوص همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان نیز افزود: امروز تجار دو کشور با هم مذاکرات خوبی داشتند و امیدوارم این مذاکرات منجر به شناخت بیشتر و انعقاد قراردادهای جدید بشود.

تجار عمانی از قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی ایران استفاده کنند

رحمانی با اشاره به مشوق های صادراتی برای ورود تجار عمانی، تصریح کرد: ما قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی را داریم که بر اساس این قانون هر خارجی برای سرمایه گذاری در کشور اقدام کند، اصل و فرع سرمایه گذاری آن در مقابل ریسک‌های غیرتجاری تضمین خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین اگر سرمایه گذار بخواهد کار تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور انجام بدهد، زمین های مناسب با شرایط مناسب دریافت می کند و در حوزه های دیگری مانند گردشگری و ساخت هتل و مواردی دیگر نیز قطعا حمایت هایی انجام خواهد شد.

شرایط برای افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور آماده است

همچنین وزیر تجارت و صنایع سلطنت عمان در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران بیان کرد: حجم تبادلات تجاری میان دو کشور ایران و عمان در چهار سال قبل بسیار پایین بود ولی اکنون به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است که البته این رقم نسبت به حجم تبادلات ایران با سایر کشورها بسیار اندک است و می تواند ارتقاء یابد.

علی بن مسعود بن علی السنیدی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد برقراری پروازهای مستقیم میان ایران و عمان هستیم،گفت: حمل و نقل دریایی میان دو کشور ایران و عمان افزایش یافته است و رفت آمد تجار دو کشور تسهیل شده است و در مجموع همه شرایط برای افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور آماده است.

شایان ذکرست که همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان در محل اتاق ایران با حضور رضا رحمانی؛ وزیر صمت کشورمان و علی بن مسعود بن علی السنیدی؛ وزیر تجارت و صنایع عمان امروز یکشنبه برگزار شد.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا