برگزیدهصنعت و معدنویژه ها

ثبت بیش از ۷۰۰ گزارش تخلف صنفی توسط ناظران افتخاری در استان سمنان

به گزارش صنعت کار، مهدی یحیایی با اعلام این خبر گفت: نظر به شرایط ویژه اقتصادی کنونی و ضرورت بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برای ایجاد ثبات و نظارت بر بازار، استفاده حداکثری از مشارکت‌های مردمی برای تحقق این مهم و توجه بیش از پیش به طرح ناظران افتخاری ضروری است.

یحیایی اضافه کرد : در این رابطه در سالجاری بیش از 700 مورد گزارش از سوی ناظران افتخاری به ستاد خبری سازمان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه رصد مستمر بازار به صورت کالا به کالا در دستور کار ناظران افتخاری قرار دارد تصریح کرد: وجود ۳۰ هزار واحد صنفی و چندین هزار کالا، نظارت را برای بازرسان این سازمان مشکل می‌کند که وجود ناظران افتخاری باعث می شود تا به کمک بازرسان سازمان صمت و اتاق اصناف ، با نظارت بر واحدهای صنفی از هرگونه افزایش غیرقانونی قیمت‌ها به بهانه اصلاح قیمت بنزین جلوگیری و با متخلفان برخورد شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان ادامه داد: به منظور بهره گیری از پتانسیل حداکثری ، افراد علاقمند به مشارکت در این امر می توانند با مراجعه به پورتال سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir نسبت به ثبت نام در گروه ناظران‌افتخاری، اقدام نمایند.

مهدی یحیایی یادآور شد: هم استانی های عزیز می توانند به عنوان ناظران افتخاری سازمان ، شکایات و گزارشات خود را اعم از گرانفروشی، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، عدم صدور صورت حساب ، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا