صنعت و معدنویژه ها

دلار خشکبار را هم گران کرد

به گزارش صنعت کار، آجیل شب عید به عنوان یکی از اقلام ضروری در سفره هفت سین به حساب می آید از این رو تقاضا برای آن افزایش می یابد.محصولات رنگارنگ و خوشمزه ای که رنگ و لعابی دیگر به سفره ها و ایام آغازین سال نو می دهد.

این محصول در چند سال گذشته افزایش قیمت‌های قابل توجهی را پشت سر گذاشته و در برخی اوقات آجیل و خشکبار را به کالا لوکس تبدیل کرده است.

امسال نیز نوسانات نرخ دلار بهانه را به دست سودجویان برای افزایش قیمت داده تا جایی که مغازه داران نیز گاها برای خرید اجناس خود با مشکل رو به رو هستند.

گزارش های میدانی خبرگزاری میزان از بازار این روزهای آجیل و خشکبار گویای آن است که طی 10 روز گذشته حدود 10 درصد بر روی قیمت‌ها رفته که این افزایش بر روی اقلام وارداتی به وضوح مشخص است.

فروشنده آجیل و خشکباری که در مرکز شهر تهران مشغول به فروش کالاهای خود بود در توضیح بازار این روزهای این صنف گفت: خرید و فروش آجیل هنوز از سوی خانوار آغاز نشده و تنها تکاپوی آن را در بازار مرکزی آجیل فروشان می توان دید.

وی با اشاره به اینکه محصولات وارداتی همچون بادام هندی، فندوق، بادام، بادام کاغذی، تخمه کدو خارجی در روزهای گذشته افزایش قیمت داشته، اعلام کرد: این افزایش قیمت تاثیر خود را بر روی سایر انواع دیگر خشکبار و آجیل همچون پسته نیز گذاشته است.

این مرد جوان در ادامه بیان کرد: ما به صورت روزانه و یا ساعتی شاهد تغییر قیمت هستیم و منتظریم ببینیم شرایط بازار به کدام سمت و سو سوق پیدا می کند.

قیمت آجیل و خشکبارهای پرتقاضا سطح شهر نشان دهنده قیمت های به این صورت است:

آجیل مخلوط تبریز شامل بادام، پسته، فندوق، بادام کاغذی و کدو مرمری به ازا هر کیلوگرم 58 هزار تومان، آجیل چهار مغز شامل بادام هندی، پسته، بادام و فندوق به ازا هر کیلوگرم 82 هزار تومان، پسته اکبری بو داده به ازا هر کیلوگرم 78 هزار تومان، پسته خام به ازا هر کیلوگرم 79 هزار تومان، پسته بو داده به ازا هر کیلوگرم 79 هزار تومان، مغز فندوق بو داده به ازا هر کیلوگرم 64 هزار تومان، تخمه کدو گوشتی به ازا هر کیلوگرم 30 هزار تومان، مغز بادام خام به ازا هر کیلوگرم 67 هزار تومان، کشمیش سبز به ازا هر کیلوگرم 16 تومان و توت خشک به ازا هر کیلوگرم 70 هزار تومان تعیین شده است.

تحت این شرایط باید منتظر ماند و دید روزهای پایانی سال برای این قلم کالا پرمصرف چه تدابیری اندیشیده می شود تا مردم درهنگام خرید با مشکل و قیمت های متنوع رو به رو نشوند.

منبع: میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا