برگزیدهخودروراه و ساختمانویژه ها

دریافت عوارض بر اساس پیمایش در ۴ آزاد‌‎راه کشور

به گزارش صنعت کار، خداد مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری گفت: در آزادراه‌های کشور تا اواخر سال گذشته عوارض به صورت دستی دریافت می‌شد و هنوز هم در برخی از آزادراه‌ها شاهد دریافت عوارض در روش سنتی هستیم از ابتدای امسال در ۴ آزادراه دولتی تهران -قم، قم-تهران، تهران-ساوه، ساوه- تهران عوارض به صورت الکترونیکی دریافت می شود و این موضوع مزایای بسیار خوبی برای کاربران در بردارد.

وی افزود: هزینه‌های سوخت و استهلاک خودرو با روش دریافت الکترونیکی عوارض کاهش پیدا می‌کند و خطا‌ها در ثبت عوارض الکترونیکی بسیار کم است.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری گفت: فعلا تنها در ۴ آزاد راه عوارض به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود و برای ایکه بتوانیم پیمایش را براساس الکترونیکی انجام دهیم باید هم زیر ساخت‌های لازم هم نرم افزاری و هم سخت افزاری در آزاد راه‌ها باید مستقر شود و در حال حاضر در ۴ آزاد راه دوربین‌های رصد پیمایش نصب شده و برای دریافت عوارض پیمایشی باید در مسیر‌های آزادراهی خروجی و ورودی‌ها دوربین‌های بیشتری نصب و مکان یابی در این راستا صورت گیرد.

مقبلی اظهار کرد: در حال حاضر خودروها با ورود به آزاد‎‌راه باید تمام مبلغ عوارض آزاد‌‌‌راهی را پرداخت کنند ولی با دریافت عوارض به صورت پیماشی براساس طول سفر هزینه عوارض دریافت خواهد شد.
وی در خصوص افزایش عوارض آزادراه های کشور تصریح کرد: آزادراه های دولتی به روز رسانی شده و هزینه ها براسا درآمد- هزینه تعیین شده و باید این درآمد به دست دولت برسد.
منبع: میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا