اخباربانک و بیمهویژه ها

پیشتازی بانک ملت در واگذاری اموال مازاد

به گزارش صنعت کار، دکتر مرادپور مدیرکل دفتر امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در این گفت و گوی رادیویی از مذاکرات متعدد این وزارتخانه با بورس و فراهم شدن زمینه عرضه املاک مازاد بانک ها از طریق بازار فرعی بورس خبرداد و گفت: این کار احتمالاً ظرف یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: تملیک آخرین گزینه بانک هاست. بانک به عنوان وکیل سپرده گذار باید بهترین بازدهی را در قانون عملیات بانکداری بدون ربا و سایر مقررات موضوعه، کسب کند و به مشتری بپردازد. حال اگر اموال بلوکه شود و به بانگ برنگردد گردش مالی بانک خدشه دار خواهد شد لذا واگذاری اموال به نفع بانک خواهد بود.
این مقام مسوول در وزارت اقتصاد در پاسخ به این سوال که کدام بانک ها در حوزه واگذاری اموال مازاد پیشتاز هستند گفت: همه اموال مازاد بانک ها و حداقل ۱۳ بانک دولتی و خصوصی شده، به کرات به مزایده گذاشته شده اند. اما بانک ملت از آبان ماه سال گذشته تا امسال ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از املاک و سهام خود را واگذار کرده است، بانک ملی چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، بانک صادرات دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، بانک تجارت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، بانک کشاورزی ۹۰۰ میلیارد تومان، بانک سپه ۹۰۰ میلیارد تومان، بانک مسکن
۷۰۰ میلیارد تومان و بانک رفاه هم هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از اموال مازاد خود را به فروش رسانده اند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا