اخبارصنعت و معدنویژه ها

وجود بیش از ۲.۵ میلیارد تن ذخیره زمین شناسی در استان سمنان

به گزارش صنعت کار، بهروز اسودی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اعلام این خبر گفت: در استان سمنان بیش از 2.5 میلیارد تن ذخیره زمین شناسی و بیش از 550 میلیون تن ذخیره قطعی معدنی وجود دارد.

وی در این نشست ضمن ارائه گزارشی درخصوص توسعه زیرساختهای معدنی و اشاره به پتانسیل های معدنی استان تصریح کرد: استان سمنان با برخورداری از ذخایر غنی و متنوع معدنی و بهره برداری حدود 40 نوع ماده معدنی ، دارای رتبه اول از نظر تولید گچ ، نمک ، سلستین و زئولیت ، رتبه دوم در تولید سوالفات سدیم ، رتبه سوم در تولید ذغال سنگ و کرومیت و یکی از سه استان برتر کشور در تولید ذغال سنگ می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت : در حال حاضر با صدور 609 فقره پروانه بهره برداری در استان سمنان ، این استان از لحاظ تعداد معادن رتبه 5 کشوری و از لحاظ میزان استخراج رتبه ششم کشوری و از لحاظ تعداد پرسنل شاغل در معادن رتبه 6 کل کشور را به خود اختصاص داده است.

اسودی خاطرنشان کرد: از 609 معادن فعال استان 84 واحد در بخش فلزی ، 225 واحد در بخش غیر فلزی ، 18 واحد در بخش سنگهای تزئینی و 282 واحد نیز در بخش مصالح ساختمانی فعالیت می کنند که 340 واحد بصورت فصلی و 257 واحد نیز بصورت تمام فصل کار می کنند و 12 واحد نیز در حال تجهیز می باشند.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا