برگزیدهگوناگونویژه ها

احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس F کلید خورد

به گزارش صنعت کار، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «علی‌رضا نصراللهی» افزود: قرارداد احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس F میان گروه مپنا و شرکت زیمنس آلمان و انتقال تکنولوژی ساخت این توربین‌ها به داخل کشور منعقد شده و هشت ساختگاه به منظور راه‌اندازی توربین‌های کلاس F یاد شده در نظر گرفته شده که هم اکنون اقدام های اجرایی چهار ساختگاه بندرعباس، اندیمشک، سهند و رامین اهواز آغاز شده است.
وی ادامه داد: چهار ساختگاه بعدی نیز برای راه‌اندازی نیروگاه‌های کلاس F مربوط به لرستان، تهران، اصفهان و بوئین‌زهرا خواهد بود که پس از ساخت نیروگاه‌های یاد شده و انتقال تکنولوژی این عرصه به داخل کشور، ایران نیز صاحب تکنولوژی ساخت توربین‌های کلاس F به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین توربین‌های جهان خواهد شد.
مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی افزود: ارزش کل قرارداد راه‌اندازی پنج هزار مگاوات نیروگاه کلاس F در کشور بیش از ۲.۲ میلیارد یورو است که حدود ۵۰۰ میلیون یورو (۶ هزار میلیارد تومان) از این مبلغ برای راه‌اندازی نیروگاه ۹۰۶ مگاواتی هنگام اختصاص یافته است.
نصراللهی تاکید کرد: نیروگاه هنگام دارای دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار به ظرفیت ۲۹۲ مگاوات است که واحد نخست گاز نیروگاه هنگام به عنوان نخستین نیروگاه کلاس F دولتی ایران اواسط بهمن‌ماه امسال در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری خواهد رسید.
مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی راندمان این نیروگاه را بالغ بر ۵۸ درصد برشمرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد دوم گاز این نیروگاه نیز پیش از پیک تابستان سال ۹۹ وارد مدار خواهد شد.

 

 

منبع: ایرنا

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا