اخباربانک و بیمهویژه ها

اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در ۳سال متوالي

به گزارش صنعت کار، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، در مراسم دوازدهمين سالگرد تأسيس بانک، با حضور فرهاد دژپسند، وزير امور اقتصادي و دارايي و عباس معمارنژاد، معاون امور بانک و بيمه وزارت اقتصاد، اسناد همكاري را با دو نهاد حمايتي كميته امداد و بهزيستي تبادل كرد.
در این مراسم عسگریان، معاونت مشارکت‌های مردمی کميته امداد و يزدان‌مهر، معاونت مشارکت‌هاي مردمي سازمان بهزيستي نيز حضور داشتند.
در سال جاری، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در همکاری با سازمان بهزیستي و کميته امداد، تسهيلات ۴۰ ميليارد توماني را که از محل منابع خيرين در طرح همياران مهر جمع‌آوري شده، به اشتغال زنان سرپرست خانوار اختصاص داده است.
از دیگر طرح‌های حمایت از اشتغال بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مي‌توان به ۳۳ هزار فقره وام اشتغال‌زايي بانون در طرح اندوخته بانوان مهر ايران به ارزش ۱۰۰ ميليارد تومان اشاره کرد که با همکاري معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري، تخصيص داده شده است.
بخش عمده‌ای از متقاضیان تسهیلات ارزان‌قیمت قرض‌الحسنه، زنان سرپرست خانوار و خانوارهاي تحت پوشش سازمان‌هاي حمايتي هستند که با همکاري بانک قرض‌الحسنه مهر ايران و سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط، امکان توانمندسازي اين افراد، فراهم مي‌شود.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته با ایجاد تعامل و ارتباط بین خیرين و نهادهاي حمايتي، در راستاي اشتغال‌زايي و توانمندسازي گروه‌هاي تحت پوشش، گام‌هاي سازنده‌اي بردارد؛ به‌طوري که تاکنون ظرفيت اشتغال‌زايي براي بيش از ۲۸۰ هزار نفر از جمعيت تحت پوشش سه نهاد بنياد برکت، كميته امداد و بهزيستي ايجاد شده است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا