اخبارچند رسانه ایصنعت و معدنویژه ها

تجاری سازی طرح های فناوری در نمایشگاه پژوهش

به گزارش صنعت کار، بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور صبح امروز (26 آذر) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه بیش از ۳ هزار طرح فناوری از مراکز تحقیقاتی،دانشگاهی و دانشجویی که قابل تجاری سازی تشخیص داده شده اند در قالب قراردادهای اجرایی به سازمان ها، نهادهای صنعتی و اقتصادی واگذار خواهند شد.

یکی از بخش های مهم این نمایشگاه بخش فن بازار با بیش از ۱۰۰ غرفه است که در این بخش پژوهش ها و کارهای تحقیقاتی که قابلیت اجرایی دارند، ارائه و پیش بینی می شود در طول مدت برگزاری این نمایشگاه قراردادهای زیادی برای تجاری سازی طرح های تحقیقاتی منعقد شود.

در بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری که همزمان با بزرگداشت هفته ملی پژوهش و فناوری برپا می شود، بیش از ۳۵۰ مرکز تحقیقاتی و علمی، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان وابسته به این حوزه، آخرین یافته های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه و به نمایش عموم می گذارند که ارائه ۴۰۰ محصول پژوهشی و فناورانه جدید مهم ترین بخش آن خواهد بود.

این نمایشگاه در ۵ سالن با مساحت ۱۰ هزار متر مربع و حدود ۲۰۰ غرفه دایر می‌شود که بیش از ۱۰۰ غرفه مربوط به فن‌بازار، ۴۵ غرفه دانشگاه‌ها، ۳۰ غرفه پژوهشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستند.

برگزاری چندین سمینار و همایش، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی با حضور وزرا و مسئولان لشکری و کشوری بخش دیگری از برنامه های جانبی بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور است.

شناسایی توانمندی‏ های پژوهش و فناوری دانشگاه‏ ها و مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر، تجاری سازی یافته‏ های پژوهش و فناوری(فن بازار)، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و فناوران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و همچنین نهادینه کردن پژوهش و فناوری در سطح جامعه، بخشی از اهداف برگزاری بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور اعلام شده است.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا