اخباربرگزیدهخودروویژه ها

طراحی چند مدل جدید خودرو در سایپا امیدوارکننده است/ مدیریت سایپا به توان داخلی باور دارد/ سایپا و وزارت دفاع تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند

به گزارش صنعت کار، و به نقل از سایپانیوز؛ امیرسرتیپ امیر حاتمی در این بازدید افزود: دشمن تلاش کرده با ایجاد محدودیت، جلوی جریان تولید در کشور را بگیرد و صنایع را به تعطیلی بکشاند اما امروز حرکت تولیدی و توسعه‌ای در سایپا نشان می‌دهد این محدودیت‌ها و موانع راه به جایی نخواهند برد.

‏‎وی به وجود باور به توان و ظرفیت داخلی در مدیریت ارشد سایپا هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تیم کاری خلاق، مبتکر و متعهدی در سایپا مشغول فعالیت شده‌اند و توانسته‌اند نیاز بخش زیادی از جامعه را تأمین کنند.

‏‎وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: ماهیت تولید خودرو همچون دیگر بخش‌های تولیدی در کشور، مبارزه و مقابله با محدودیت‌ها و موانع ایجاد شده از سوی دشمنان و بدخواهان ملت ایران است که سایپا در این عرصه فعالیت و پویایی ویژه‌ای دارد.

‏‎وی با بیان این‌که وزارت دفاع اولویت خود را پویایی و تولید در بخش‌ خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌داند، درخصوص نحوه همکاری این وزارت‌خانه با صنعت خودرو هم گفت: وزارت دفاع خود را پشتیبان و نیروی قابل اتکای صنعت خودرو ملی در برابر فشارها و محدودیت‌های حداکثری دشمنان می‌داند.

‏‎امیر حاتمی همچنین پس از بازدید از خودروهای جدید، پلت‌فرم‌های اختصاصی سایپا و بخش‌های مطالعاتی مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا هم گفت: پروژه‌های بسیار خوبی در زمینه طراحی پلت‌فرم و خودروهای جدید توسط مهندسان و محققان جوان ایرانی انجام شده که من به‌عنوان یک ایرانی به پویایی و نشاط این مرکز افتخار کردم.

‏‎وی به آمادگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای همکاری با صنعت خودرو در زمینه طراحی و ساخت قطعات پیشرفته و پشتیبانی از این صنعت در برابر تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد و گفت: صنایع دفاعی کشور آماده است تا هرگونه نیاز صنعت خودرو را در این عرصه با استفاده از ظرفیت‌های خود پاسخ دهد.

‏‎وی افزود: سایپا نیز همچون مجموعه صنایع دفاعی در مسیر رونق تولید و استفاده از توان درونی و ظرفیت‌های بومی قرار دارد.

همچنین سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این بازدید گفت: خوشبختانه صنایع دفاعی پشتوانه و اتکای محکمی برای صنعت خودرو محسوب شده و سایپا قصد دارد علاوه بر همکاری‌های قبلی، از ظرفیت‌های وزارت دفاع بیش از گذشته استفاده کند.

وی تأکید کرد: قصد داریم با همکاری صنایع دفاع، پروژه ملی بومی‌سازی قطعات خودرو را که با اجرای آن تاکنون توانسته‌ایم ۵۳ قطعه را داخلی‌سازی کنیم، با جدیت بیشتر ادامه داده و قطعات بیشتری را با کمک این صنایع، داخلی‌سازی کنیم.

سلیمانی با بیان این‌که چندین قطعه مهم و پیچیده خودرو با همکاری صنایع دفاع بومی‌سازی شده است گفت: در محصولات آینده نیز که به‌زودی به بازار عرضه خواهند شد از این توانمندی بهره خواهیم برد.

گفتنی است در حاشیه این بازدید سند تفاهم با موضوع کمک و پشتیبانی وزارت دفاع از صنعت خودرو، تعمیق بومی‌سازی قطعات و توسعه همکاری میان گروه خودروسازی سایپا و معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا طرفین رسید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا