اخباربرگزیدهصنعت و معدننفت و پتروشیمی

مجلس اختصاص درصدی از مالیات اخذ شده توسط شهرکهای صنعتی برای کمک به زیرساخت های شهرکها و نواحی صنعتی را تصویب کند

به گزارش صنعت کار، رضا رحمانی در نشست صمیمی با فعالان اقتصادی شهرستان های دهاقان و شهرضا در شهرک صنعتی رازی بیان کرد: خدای را شاکرم که امروز توفیقی شد تا در دو شهرستان شهرضا و دهاقان و استان اصفهان با فعالان اقتصادی دیدار داشته باشم.

وی بااشاره به اینکه اینجا شهر شهید همت ها است،تصریح کرد: امروز خدمت ما، زندگی و فعالیت ما مدیون جانفشانی شهداست.

استان اصفهان قطب صنعت ایران است

وزیر صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان را قطب صنعت ایران دانست و گفت: از نماینده پیگیر شهرضا و دهاقان که بانی این سفر شدند، تشکر دارم.

حفظ خون شهدا اکنون با جهاد تولید انجام می شود

رحمانی با اشاره به برخی برنامه های امروز خود، اضافه کرد: در بازدید از شرکت ترام‌چاپ سپاهان در شهرک صنعتی رازی افتخار کردم، تولید در این شرایط سخت یک کار جهادی و فتح است، واحدهای تولیدی افتخار ماست و حفظ خون شهدا اکنون با جهاد تولید انجام می شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات تحریمها، بیان کرد: دشمنان مترصد آن بودند که کارخانجات ما را تعطیل کنند که به این نقشه نرسیدند.

وزیر صمت با طرح اهداف موضوع سفرها و بازدیدهای خود گفت: اینکه از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات صنعت و تولید قرار بگیرم نکته مهمی در سفرهای استانی و بازدیدهای ماست، جمع بندی مسایل حتما پیگیری می شود.

حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال به فرموده رهبری یک جهادی است

رحمانی حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال را به فرموده رهبری یک جهادی دانست و ادامه داد: در این زمینه باید بکوشیم.

وی در بخش بعدی سخنان خود تصریح کرد: بسیاری از مسایل تولیدگران که در شهرستان و استان قابل حل است باید در همان شهرستان و استان حل و فصل بشود، به خصوص در این شرایط که تولید مهم است، هر کارخانه نیز در واحد تولیدی خود تولید را جدی بگیرد.

علیرغم همه مشکلات، اما تولید کشور در ۸ ماهه اول امسال عمدتا افزایشی بوده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بیان کرد: خوشبختانه علیرغم همه مشکلات، اما تولید کشور در ۸ ماهه اول سال عمدتا افزایشی بوده است، این‌مهم به همت تولیدگران رخ داده است.

سیاست ما توسعه صادرات و مدیریت وارادات است

رحمانی با اعلام اینکه سیاست ما توسعه صادرات و مدیریت وارادات است، گفت: کالاهایی که نیاز روزمره است باید وارد شود،صادرات و تنظیم بازار نباید با هم تضاد یابند.

وی همچنین صادرات را پیشرو اقتصاد ما و لازمه رونق تولید دانست و گفت: ظرفیتهای خوبی در صادرات داریم، ۲ برابر مصرف کشور در کاشی و سرامیک تولید داریم که باید بسمت صادرات بیاید.

هیچ محدودیتی برای تفویض اختیارات لازم و قانونی به استانها ندارم

وزیر صمت با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای تفویض اختیارات لازم و قانونی به استانها نداریم و این کار را انجام داده ایم و الان هم حاضرم هر اختیاری لازم بود به این استان بدهم، استانها هم اختیارات لازم و مورد نیاز را به شهرستانها بدهند.

رحمانی در بخش دیگری همچنین ادامه داد: از ظرفیت فضای الکترونیک و مجازی برای تسهیل در انجام کارهای اداری استفاده بشود، فرایند مجوزهایی از قبیل جواز تاسیس، گواهی، سوخت و… از طریق الکترونیکی می تواند تسهیل یابد.

وی همچتین تصریح کرد: برای تفویض اختیارات لازم و قانونی به خانه های صنعت و معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی با قبول مسئولیت و جوابگویی از سوی آنها آمادگی دارم.

در راستای حمایت از اصناف و کسبه با توسعه فروشگاه های زنجیره ای در شهرستانهای کوچک موافق نیستم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت حمایت از اصناف، بیان کرد: برای حمایت از اصناف و کسبه با توسعه فروشگاه های زنجیره ای در شهرستانهای کوچکی مانند شهرضا و دهاقان موافق نیستم، لیکن قانون در این مورد باید بازنگری بشود و این مهم پیگیری بشود.

رحمانی در خصوص خام فروشی نیز اضافه کرد: ساماندهی صادرات خام فروشی را در دستور کار داریم، در حوزه پتروشیمی این کار شروع کرده ایم و ادامه می دهیم.

وضع عوارض صادراتی برخی مواد معدنی برای حمایت از تولید داخل است

وی ادامه داد: مواد و منابع اولیه معدنی و نفت و پتروشیمی خدادادی داریم و نباید با خام فروشی سرمایه های ما از بین برود، وضع عوارض برای صادرات برخی مواد معدنی را برای حمایت از تولید داخل در دستور کار قرار دادیم.

وزیر صمت در این ارتباط یادآوری کرد: وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن برای حمایت از تولید و آبادانی و اشتغال بوده است که این سیاست ها در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخل بوده است.

سیستمی شدن استعلامات و مجوزهای مورد نیاز تولید در دستور کار است

رحمانی همچنین با اعلام اینکه سامانه های الکترونیکی را داریم تکمیل می کنیم، گفت: سیستمی شدن استعلامات و مجوزهای مورد نیاز واحدها و طرح های تولیدی و صنعتی و معدنی برای تسهیل امور و کاهش زمان رسیدگی در دستور کار است.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: برای ورود سرمایه گذاران و فعالیت آنها در شهرکها و نواحی صنعتی کشور و ارایه تسهیلات و حمایتها و فرصتهای لازم به آنها آمادگی کامل داریم، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران پیگیر این موضوعات است.

مجلس اختصاص درصدی از مالیات اخذ شده توسط شهرکهای صنعتی برای کمک به زیرساخت های شهرکها و نواحی صنعتی را تصویب کند

وزیر صمت در ادامه گفت: ارایه درصدی از مالیات اخذ شده توسط شهرکهای صنعتی برای کمک به زیرساخت های شهرکها و نواحی صنعتی در مجلس شورای اسلامی پیگیری و تصویب شود.

رحمانی در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در شهرضا و دهاقان وجود دارد، گفت: برای پیگیری راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان شهرضا آماده همکاری هستم.

گفتنی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت برای انجام یک برنامه فشرده کاری در ادامه سفرهای کاری آخر هفته خود این بار به استان اصفهان سفر کرده است.

 

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا