اخبارصنعت و معدنویژه ها

۷۵ هزار میلیارد ریال سرمایه در استان مرکزی جذب شد

به گزارش صنعت کار،محمد رضا حاجی پور روز پنجشنبه در حاشیه همایش آموزشی ویژه مدیران تحقیق و توسعه منابع استان مرکزی افزود: حجم این میزان سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد و تعداد طرح‌ها سه درصد افزایش یافته است.

وی تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد را از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان عنوان کرد و گفت: مجوز سرمایه گذاری تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد برای ۲۱۱ طرح تولیدی و صنعتی با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال نیز امسال توسط این سازمان صادر شده است.

حاجی‌پور با بیان اینکه بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک هزار و ۹۶۰ نفر اشتغال در استان مرکزی به همراه دارد، اظهار داشت: استان مرکزی با تجهیز ۱۸۰ واحد صنعتی و تولید به واحدهای تحقیق و توسعه، رتبه نخست را امسال در این زمینه در کشور به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی یادآور شد: در ارزیابی‌های وزارت صمت این استان با تجهیز ۲۸ واحد صنعتی به واحدهای تحقیق و توسعه رتبه بیست و هشتم را در سطح کشور داشت که با تلاش و همت صنعتگران و مسوولان استان رتبه نخست را در کشور از سال ۹۵ تا کنون به خود اختصاص داده است.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده افزایش تعداد واحدهای صنعتی مجهز به تحقیق و توسعه به ۴۰۰ واحد صنعتی تا پایان سال جاری در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی ادامه داد: بر این اساس با همکاری دانشگاه اراک امسال ۲۲۰ نفر از مدیران و کارشناسان صنایع استان مرکزی تحت آموزش‌های تحقیق و توسعه قرار گرفته اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از کسب رتبه نخست استان در زمینه فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در سال گذشته خبرداد و گفت: کسب این رتبه با وجود افزایش قیمت ارز و با تلاش و کوشش مسوولان برای رفع موانع تولید و مدیران واحدهای صنعتی استان کسب شده است.

حاجی پور گفت: یک میلیارد دلار انواع کالا سال گذشته از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که تحقق این میزان صادرات در سال جاری در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.

وی گردش مالی تجارت ۱۵ کشور منطقه با ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت را ۲ هزار میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: میزان تجارت کشور به این کشورها سالانه حدود ۳۷ میلیارد دلار است که افزایش سه درصدی صادرات به این کشورها، ۶ میلیون اشتغال در کشور را به همراه دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اجرای طرح توانمند سازی تولید و شغل پایدار (طرح تاپ) را از برنامه های وزارت صمت عنوان کرد و خاطرنشان کرد:طرح سرباز تاپ، استاد تاپ و دانشجو تاپ در این طرح اجرایی می شود.

حاجی پور افزود: در طرح سرباز تاپ از دانش آموختگان دانشگاه‌ها و واحدهای آموزش عالی برای توسعه و پیشرفت و رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی بهره‌گیری شده و این بنگاه‌ها بدون پرداخت بیمه و مالیات می‌توانند از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در اجرای طرح استاد تاپ اساتید دانشگاه‌ها به مدت سه تا ۶ ماه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در این واحدها حضور یافته و حقوق و مزایای آنان توسط دولت پرداخت می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در طرح دانشجو تاپ نیز امکانات تحقیقاتی و پژوهشی برای دانشجویان فراهم می‌شود.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا