اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

استخراج سالانه حدود ۱۰ میلیون تن سنگ گچ از ۸۴ معدن در استان سمنان

به گزارش صنعت کار، بهروز اسودی در حاشیه بازدید از معادن گچ با اعلام این خبر گفت: در حدود ۸۴ معدن سنگ گچ در استان فعالیت می کنند که سالانه حدود ۱۰ میلیون تن از این محصول از این معادن استخراج می شود.

وی تصریح کرد: استان سمنان دارای رتبه اول کشوری از نظر وجود تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم کشوری درتولید سولفات سدیم و رتبه سوم کشوری درتولید ذغال سنگ وکرومیت را در اختیار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: این استان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات سدیم، سنگ آهک، سنگ لاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، ذغال سنگ ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت،روی،فلورین و… برخوردار است.

بهروز اسودی با اشاره به توانمندی های بالقوه و بالفعل معدنی در استان اظهار داشت: اکثر تولیدات معدنی استان از خانواده مواد معدنی طبقه یک است که از نظر وزنی سنگین هستند ولی ارزش اقتصادی بالایی ندارند و این امر یکی از علل عدم تاثیر مورد انتظار گردش مالی بخش معدن نسبت به گردش مالی کل استان است.

وی ادامه داد: برای قرار دادن بخش معدن استان در جایگاه واقعی اش ، باید سیاست گذاری و اقداماتی در حوزه اکتشافات ، استخراج ، کانه آرایی و فرآوری از قبیل تغییر رویکرد معدنکاری ، استفاده از خدمات استارت آپ های فعال ، معرفی ، بومی سازی و ترویج روش های فرآوری مواد معدنی و ایجاد امکانات زیربنایی اولیه در مناطق مستعد انجام داد تا سمت و سوی فعالیت های معدنی تغییر داده شود.

 

منبع: شاتا

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا