اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

رونق تولید با توجه به میزهای ساخت داخل

به گزارش صنعت کار، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست، رونق تولید و توسعه ساخت داخل را مهم ترین برنامه های وزارت صنعت دانست و افزود: در راستای افزایش تولید محصولات داخلی و حل مشکلات صنعتگران از ابتدای سال جاری تاکنون هفت میز ساخت برگزار شده و دستاوردهای مطلوبی نیز به دنبال داشته است.

صادقی نیارکی از برگزاری دو میز ساخت داخل در حوزه صنعت مخابرات خبر داد و افزود: در قالب برپایی این میزها قراردادهایی به ارزش بیش از 456 میلیون یورو منعقد شده است و در نظر داریم تا با برپایی میز ساخت داخل تا پایان سال یک هزار و 400 میزان واردات را 10 میلیارد دلار کاهش دهیم.

او با بیان اینکه ایران در حوزه دانش آموختگان فنی مهندسی در رتبه سوم دنیا قرار دارد، گفت: در صورت افزایش سهم بخش صنعت از تولید ناخالصی داخلی آینده شغلی این فارغ التحصیلان نیز تأمین می شود و به تبع آن نیز رونق تولید و کاهش آمار بیکاران فارغ التحصیل را به دنبال دارد.

صادقی نیارکی، نیاز نقدینگی بخش صنعت را 360 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: برای تأمین این نقدینگی تمام تلاش خود را به کار می گیریم و با بانک های عامل نیز در حال مذاکره هستیم تا در رونق تولید و پویایی هر چه بیشتر واحدهای تولیدی نقش بسزایی داشته باشند.

او ضمن تأکید بر تمرکز وزارت صمت بر افزایش صادرات به ویژه کشورهای همسایه تصریح کرد: کشورهای همسایه همچون روسیه،ترکیه، پاکستان و سوریه از جمله کشورهایی هستند که به آنها صادرات صورت می پذیرد و در نظر داریم تا روند صادرات با تشکیل میز کالا یا گروه کالا تسهیل بخشیده شود.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا