اخباربرگزیدهخودروویژه ها

شرایط اخذ کارت هوشمند برای وانت‌بارها تسهیل می‌شود

به گزارش صنعت کار، بعد از سهمیه بندی بنزین، با هدف ممانعت از افزایش کرایه حمل و نقل، موضوع افزایش سهمیه وانت‌ بارها مطرح شد. سهیمه سوخت وانت‌بارهای عمومی بین‌شهری به میزان ۳۰۰ لیتر برای ناوگان تک‌سوز و ۱۲۰ لیتر برای ناوگان دوگانه‌سوز تعیین شد اما سازمان راهداری وعده داد که از آنجایی که ممکن است ناوگان فعال برای حمل بار به بنزین بیشتری نیاز داشته باشند این امکان وجود دارد تا ظرف ۲ ماه آینده بر اساس میزان صدور بارنامه و پیماش انجام شده، سهمیه وانت بارها افزایش یابد.

سازمان راهداری اعلام کرده است که این وعده را از بهمن ماه امسال عملیاتی می‌کند اما برای وانت بارهای زیادی که در طول روز برای جابجایی بار هیچ باربرگی دریافت نمی‌کنند و بر اساس روش سنتی حمل بار با تفاهمی شفاهی بین صاحب بار و راننده، کالا حمل می‌کنند هشدار داده است.

مشکل بسیاری از رانندگان وانت بارها این است که شرایط دریافت کارت هوشمند بسیار سخت است و به همین دلیل وانت بارها همان روش سنتی تفاهم با صاحب کالا را به دریافت بارنامه ترجیح می‌دهند.

در همین راستا «غلامحسین دغاغله» مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفته است: با توجه به اینکه مقرر شده تخصیص سهمیه سوخت به وانت بارها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل صورت پذیرد همه رانندگان و مالکان وانت بار برای فعالیت در جاده‌های برون شهری باید اسناد حمل وانت بار ( کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار، بارنامه و ….) همراه داشته باشند؛ در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان این که بر اساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل ونقل هرگونه فعالیت در زمینه حمل ونقل برون شهری کالا منوط به استفاده از اسناد حمل ( بارنامه ) است، افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور ساماندهی و ایجاد نظم در نحوه بهره‌برداری و تردد وانت‌بارها در جاده‌های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به  ساماندهی ناوگان وانت بار فعال در حمل و نقل برون شهری را با تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان در دستور کار قرار داده است .

دغاغله گفته است: رانندگانی که تاکنون نسبت به دریافت کارت اقدام نکرده‌اند باید به مراکز ثبت نام کارت هوشمند در سراسر کشور مراجعه و نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

 

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا