اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

٨٠ درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فعال است

به گزارش صنعت کار، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه در بدو ورود به آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: روند رو به رشدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد و عملیات ساخت و ساز ۳۷ هزار واحد تولیدی دیگر نیز در دست اجراست.

وی افزود: احیاء یک‌ هزار و ۴٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط از برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران طی سال جاری است که تا کنون ٩٠٠ واحد از این تعداد به عرصه تولید بازگشته‌ است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: بقیه واحدهای راکد نیز به تدریج وارد چرخه تولید شده و با راه‌اندازی این تعداد واحد تولیدی، زمینه اشتغال برای هشت هزار و ۴۴٢ نفر فراهم می‌شود.

صالحی‌نیا با اشاره به این‌که اعتبار خاصی برای احیاء این واحدها درنظر گرفته نشده‌ است، ادامه داد: با توجه به این‌که مشکل واحدهای راکد متفاوت بوده و بیشتر به مسائل بیمه‌ای، مالیاتی، بانکی و ارزیابی ملکی مربوط است، این مشکل‌ها با مساعدت و همکاری طرفین حل‌ و فصل می‌شود.

وی یادآور شد: طی امسال حدود ٢ میلیارد دلار انواع محصولات تولیدی توسط واحدهای کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور صادر شده‌ است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بیان کرد: بیش از 990 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور به تصویب رسیده است که حدود ۸٠٠ مورد از آن‌ها فعال است. از این تعداد نیز حدود 490 مورد شهرک صنعتی و مابقی ناحیه صنعتی است.

محسن صالحی‌نیا صبح امروز چهارشنبه وارد ارومیه شد و برای کلنگ‌زنی ناحیه صنعتی تازه‌ شهر سلماس به این شهرستان سفر کرد. وی همچنین در این سفر یک روزه برخی از مسائل و مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌ غربی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا