بانک و بیمهویژه ها

حق بیمه ماه‌های حرام ۳ برابر گرفته می‌شود؟

به گزارش صنعت کار، سید محمود نوابی – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – در هفتمین جشنواره‌ قدردانی از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان فارس، با بیان اینکه تهدید داخلی و کاغذبازی اداری بیشتر از تحریم‌ها به تولید فشار آورده است، تاکید کرد که دستگاه‌های فعال در حوزه‌ هم‌فرسایی باید به مردم معرفی شوند.

وی با بیان اینکه بانک، محیط ‌زیست، مالیات، تأمین اجتماعی و … هرکدام به ‌نوعی مانعی سر راه تولید شده‌ است، گفت: امروز حال تولید در کشور خوب نیست و هر روز به تولیدکننده فشار جدیدی وارد می‌شود.

نوابی با بیان اینکه ما سرمایه‌گذار را با سرمایه‌دار اشتباه گرفته‌ایم، یادآور شد: قانون و مصوبه در کشور زیاد است اما به آن عمل نمی‌کنیم، آخر چرا باید بانک و بیمه آن‌طور که استاندار و مدیر صنعت به فکر تولید هستند، به فکر نباشند؟

نوابی با بیان اینکه همه باید تولیدکنندگان را حمایت کنند، گفت: مردم پول خود را در بانک می‌گذارند یا به حوزه‌ ارز و طلا سوق می‌دهند حال آنکه تولیدکننده باید دچار مشکلات فراوان باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز گفت: امسال و تا پایان دهه‌ فجر بیش از ۲۰۴ پروژه تولیدی و صنعتی دراین استان با اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومان با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی در استان فارس افتتاح شد.

علی همتی گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه صادرات فارس از نظر ارزشی ۲۰ درصد رشد داشت به طوریکه فارس پنج صادر کننده ملی را معرفی و رتبه دوم کشور را در این زمینه کسب کرد.

همتی مدعی شد که پروژه‌های افتتاح شده امکان اشتغال برای ۳۰۰۰ نفر در فارس را فراهم کرده است، از پرداخت ۵۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رفع موانع و مشکلات تولید در این استان خبر داد.

استاندار فارس نیز گفت: در فارس نگاه به تقویت تولید، رونق فضای کسب و کار و ارتقا سطح تولید و بازاریابی مناسب است.

اسماعیل تبادار با بیان اینکه در دنیا همیشه از بازار به تولید می‌رسند، یعنی ابتدا بازار معنا پیدا کرده و بعد تولید رشد می‌کند، گفت: استانداردسازی محصولات یکی از مولفه‌های حقوق مصرف کننده محسوب می‌شود و در کنار آن ارزانی محصول هم برای مصرف کننده مهم است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه تولیدکنندگانی که خدمات مناسبی را پس از فروش ارائه می‌دهند نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهند بود، ادامه داد: کسانی که در راستای برندسازی و رضایت مصرف‌کننده قدم برمی‌دارند، کارشان قابل‌تحسین است.

تبادار با اشاره به رشد ۲۶ درصدی صادرات غیرنفتی فارس در شش ماه اول امسال، گفت: برای استانی که ۱۰ درصد غذای کشور را تامین می‌کند و رتبه اول و دوم زراعی و باغی را دارد، جایگاه فعلی کم است.

استاندار فارس از نبود کارخانه‌های تولید کنستانتره در این استان به‌عنوان یک ضعف یاد و با اشاره تولید سه میلیون تن محصول باغی و اینکه یک بشکه از تولیدات کنستانتره به اندازه ۲۰ بشکه نفت سودآوری دارد، این خلأ را یک مشکل بزرگ دانست که باید برطرف شود. استانی که سه میلیون تن محصولات باغی دارد متأسفانه در تولید کنستانتره توفیق نداشته است، محصولی یک بشکه آن به‌اندازه ۲۰ بشکه نفت سودآوری دارد .

مقام عالی دولت در استان فارس با اشاره به ابنکه حساسیت ما در کشور و به‌ویژه فارس از بدو ورود روی تقویت تولید و رونق فضای کسب‌وکار و ارتقای تولید بوده است، تصریح کرد: نزدیک ۳۲ هزار میلیارد تومان در پهنه صنعت و معدن پروژه‌هایی در دستور کار است که تمام این اعتبارات در این عرصه باید رصد و هزینه شود

تبادار به ایجاد کارخانه های فرآوری و صنعتی در فارس و ظرفیت های بسیار محصولات و زراعی تاکید کرد و گفت: کشمش استان نباید به دلیل نداشتن کارخانه فرآوری در کنار خیابان به فروس برسد .

استاندار فارس همچنین به حجم ۵۶۰۰ هکتاری مزارع گل محمدی در این استان اشاره و خاطرنشان کرد که با محصول ۲۰۰۰ هکتار از این مزارع امکان شکوفایی اقتصاد یک استان وجود دارد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا