نفت و پتروشیمیویژه ها

مثلث اخبار مهم صادرات نفت ایران چه بود؟

به گزارش صنعت کار، آمار و ارقام می‌گویند ایران در سال ۲۰۱۷، ۷۷۷ میلیون بشکه نفت صادر کرد. مقاصد نفت ایران کشورهای آسیایی و اروپایی بودند. سهم صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی ۶۲ درصد و به کشورهای اروپایی ۳۸ درصد بود. همچنین طبق آمار ایران در سال ۲۰۱۷ روزانه حدود دو میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه نفت صادر کرده و میانگین قیمت فروش نفت و میعانات گازی ایران نیز در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۲ دلار برای هر بشکه بوده است.

البته واردات نفت خام خریداران بزرگ آسیایی از ایران در ژانویه سال ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۳ درصد افزایش یافته است. بر این اساس چین، هند، ژاپن و کره جنوبی ماه میلادی گذشته مجموعا ۱.۷۰ میلیون بشکه در روز از ایران نفت وارد کردند که بالاترین میزان واردات از اکتبر سال گذشته بود. این میزان واردات، اندکی بیشتر از میانگین واردات ۱.۶۷ میلیون بشکه در روز این خریداران در سال ۲۰۱۷ بود .در این میان میزان واردات نفت چین از ایران در ژانویه سال ۲۰۱۸ نسبت به ژانویه سال گذشته ۸۵.۹ درصد رشد کرد و به ۷۴۸ هزار و ۷۱۵ بشکه در روز رسید.
در جمع بندی بررسی وضعیت صادرات نفت ایران باید گفت ایران در ماه فوریه (بهمن – اسفند ماه) موفق شد حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت را به مقاصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کند که از این میزان حدود ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه نفت خام و ۴۳۰ هزار بشکه میعانات گازی بود که به مقصد کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کرد که درصد کشورهای آسیایی و اروپایی به ترتیب حدود ۶۰ به ۴۰ درصد بود که تفاوت کوچکی نسبت به سال گذشته داشت.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا