اخباربانک و بیمهبرگزیدهگوناگونویژه ها

اپلیکیشن رسمی کانون صرافان ایرانیان رونمایی شد

به گزارش صنعت کار، «کامران سلطانی‌زاده» در مراسم هشتمین سالگرد تاسیس کانون صرافان ایرانیان، گفت: در دو سال اخیر بانک مرکزی با رویکرد مثبت و کمک‌های همه جانبه، از کانون صرافان حمایت کرده و با وجود محدودیت‌های قانونی که در این راستا وجود داشته به رفع مشکلات پرداخته است.

رئیس کانون صرافان ایرانیان افزود: در شرایط کنونی بازار که مشکلات نقل و انتقالات صرافی‌ها به دلیل تحریم‌ها افزایش یافته است، تعامل با بانک مرکزی در کاهش فشارها بسیار سازنده خواهد بود.

وی یادآور شد: مالیات بر ارزش افزوده، حضور فعالان غیر رسمی در حوزه ارز، محدودیت‌های سقف فروش در صرافی‌ها، کوتاژهای (بت اظهار نامه واردات یا صادرات کالا در گمرک) صادراتی، مشکلات صرافی‌های مناطق مرزی، اعتبارسنجی فروشندگان ارز و صادر کنندگان در سامانه نیما، عمده مسائل و مشکلات صرافان را تشکیل می‌دهند.

رئیس کانون صرافان با اشاره به رونمایی از اپلیکیشن رسمی این کانون در مراسم امروز، بیان داشت: این اپلیکیشن به تناسب نیازهای بازار، نیازهای ارزی، درخواست‌های موجود و قوانین روز جامعه قابل ارتقا بوده و همسو با قوانین پولی و ارزی بانک مرکزی است.

سلطانی‌زاده همچنین خواهان تشکیل کمیته یا کارگروه مشترک دوره‌ای با حضور تصمیم‌گیرندگان، مدیران بانک مرکزی و نمایندگان کانون صرافان شد تا مشکلات و مسائل موجود صرافان در آن مطرح شود.

وی گفت: بسیاری از صرافی‌ها در مناطقی فعال هستند که در آن‌جا نقل و انتقالات ارزی حجم زیادی ندارد و اگر صرافی‌های مجاز را از دست بدهیم، فعالان غیرمجاز رشد خواهند کرد.
این مسوول همچنین ایجاد باجه‌های موقت با نظارت بانک مرکزی در مکان‌هایی مانند بازارچه‌های فصلی یا نمایشگاه بین‌المللی را خواستار شد.

وی در مقوله کوتاژهای (اظهارنامه گمرکی) صادراتی هشدار داد: شاید گونه‌ای از دلالی جدید در این حوزه در حال شکل‌گیری است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا