اخباربرگزیدهتاپنفت و پتروشیمی

آخرین وضعیت قیمت جهانی نفت

به گزارش صنعت کار، در حالی که سرمایه گذاران روی افزایش ذخایر نفت آمریکا و دیگر نشانه های مازاد عرضه متمرکز شده اند، قیمت نفت در پایان معاملات این هفته با خنثی کردن تاثیرات افزایشی ناشی از ترور سردار سلیمانی و اقدام تلافی جویانه ایران شاهد اولین هفته کاهشی از اواخر نوامبر تاکنون بود.

اما بازارها همچنان در حال رصد دقیق ریسک های بلندمدت در زمینه بروز تنش در منطقه هستند ، قیمت ها در روز جمعه برای مدت کوتاهی تحت تاثیر تحریم های جدید آمریکا علیه ایران شاهد افزایش بود.

همچنین ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین روز جمعه اعلام کرد یک کشتی نیروی دریایی روسیه روز پنجشنبه به شکلی تهاجمی به یک ناوچه جنگی آمریکا در دریای عرب شمالی نزدیک شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 39 سنت کاهش به 64 دلار و 98 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 52 سنت کاهش به 59 دلار ، 4 سنت رسید.

فیل فلین تحلیلگر نفتی در موسسه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: «با کاهش تنش بین ایران و آمریکا این احساس در بازار شکل گرفته بود که عرضه نفت کاملا ایمن است اما اکنون با وضع تحریم های جدید و گزارشی در مورد نزدیک شدن کشتی روسی به ناوچه آمریکایی ترس و نگرانی اندکی به بازار برگشته است.»

در این هفته قیمت نفت برنت شاهد کاهش 5.3 درصدی بود و نفت خام آمریکا هم افت 6.4 درصدی را تجربه نمود. قیمت هر دو شاخص نفتی به سطحی بازگشت که قبل از حمله تروریستی آمریکا به خودروی سردار سلیمانی قرار داشت.

آمارهای دولت آمریکا در روز جمعه نشان داد که رشد اشتغال در این کشور در ماه دسامبر بیش از حد انتظار کند شده است.

 

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا