راه و ساختمانویژه ها

شست و شوی نمای ساختمان چقدر تمام می شود؟

به گزارش صنعت کار، یکی از مهمترین بخش‌های معرض دید آپارتمان‌ها، نمای آن است و در نما‌های تجاری و اداری بیشتر جلب توجه می‌کند.

همچنین در ساختمان‌های تجاری به دلیل اینکه تجارت آن‌ها به دیدگاه مشتریان بستگی زیادی دارد باید نمای ساختمان ظاهر پاک و تمیزی داشته باشد.

به همین دلیل در روز‌های پایانی سال نماشویی یا همان شستشوی نما برای نظافت ساختمان‌ها رواج پیدا می‌کند از طرفی موسساتی به این منظور شکل گرفته اند و برخی افراد دوره دیده این کار را انجام می‌دهند.

در این میان برای دسترسی به نمای ساختمان‌های بلند افراد دوره دیده بدون نصب داربست و توسط دستگاه‌های مخصوصی از جمله واترجت ها در کمترین زمان ممکن اقدام به شستشوی شیشه‌ها و نما می‌کنند.

در شستشوی نمای ساختمان‌ها فاکتورهایی چون میزان آلودگی، میزان مصرف مواد شوینده، جنس برج یا ساختمان برای تعیین هزینه وجود دارد.

براساس بررسی‌های صورت گرفته به دلیل متفاوت بودن حجم کار و میزان آلودگی نما‌ها، موسسات معمولا از گفتن هزینه نهایی خودداری می‌کنند و قبل از شروع کار، کارشناسی را برای بازدید به صورت رایگان به منطقه می‌فرستند تا قیمت نهایی تعیین شود.

در این میان جنس نمای ساختمان باتوجه به اینکه نما آجری، آلومینیوم، نمای کامپوزیت، سنگ و شیشه‌ای باشد هزینه نماشویی را با تغییراتی همراه می‌کند.

در همین راستا در تماس با چند موسسه که کار نماشویی ساختمان را انجام می‌دهند و آگهی خود را در سایت‌های مختلف ثبت کردند، مطلع شدیم که برای شستشوی هر مترمربع ساختمان با توجه به میزان آلودگی و میزان مصرف مواد شوینده قیمت‌ها از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است.

در این میان موسسات نظافتی در این زمینه از اعلام نرخ نهایی شستشوی نما‌ها اجتناب می‌کردند و بازدید رایگان از محل را برای قیمت گذاری پیشنهاد می‌دهند.

یکی دیگر از موسسات هزینه شستشوی نمای شیشه‌ای یک ساختمان ۱۰ طبقه با بر ۸ متر را حدودا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این رقم بعد از بازدید کارشناس ممکن است با تغییراتی روبرو شود.

با این تفاسیر بعد از شستشو و نظافت منزل کار به نماشویی آپارتمان‌ها می‌رسد که با گسترش آپارتمان نشینی به یکی از مشاغل پردرآمد در روز‌های پایانی سال تبدیل می‌شود.

منبع: میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا