اخباربرگزیدهخودروویژه ها

راه اندازی اتاق ویژه کنترل ناوگان و راننده اجباری شد

به گزارش صنعت کار، بامداد چهارشنبه هفته گذشته بود که یک دستگاه اتوبوس در جاده فیروزکوه واژگون شد که منجر به فوت ۲۰ تن از هموطنان و همچنین مصدوم شدن بیش از ۲۳ نفر از مسافران این اتوبوس شد.

بعد از آن سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نقص فنی ترمز را عامل واژگونی اعلام و خبر داد که به قصور احتمالی شرکت حمل و نقل مربوطه در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی خواهد شد.

امروز (دوشنبه) روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نقل از «مهران قربانی» خبر داده است که برای نظارت و برنامه‌ریزی‌های مؤثر ارتقای ایمنی در سفرهای عمومی جاده‌ای، این سازمان ابلاغ ضوابط جدید تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل و نقل مسافربری برون شهری و اصلاح ضوابط حمل و نقل مسافر را ابلاغ می‌کند.

قربانی پیش بینی کرده است با اجرای دستورالعمل جدید، چشم‌انداز متفاوتی نسبت به گذشته در ارتقای ایمنی و افزایش رضایت‌مندی هم‌وطنان از سطح خدمات ارایه شده، فراهم می‌شود.

وی درخصوص جزییات ضوابط جدید گفته است: تعیین معیار برای انتخاب شرکت‌های سرشبکه، تعیین وظایف مشخص برای شرکت‌های سرشبکه، لزوم سرمایه‌گذاری و ارایه ناوگان ملکی برای شکل‌گیری و افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی شرکت‌های شبکه سیر حمل و نقل مسافر از جمله اقدامات و اصلاحات ابلاغی در جهت نظام‌مند کردن و بهبود اجرای این تحول است.

بر این اساس با ابلاغ اصلاحات جدید، هرگونه افزایش شرکت‌های مسافربری متضمن سرمایه‌گذاری و تدارک الزامات ایمنی است و در راستای تأمین هرچه بیشتر ایمنی سفرها، شرکت‌های سرشبکه و سایر شرکت‌های زیرمجموعه مکلف شدند، اتاق ویژه کنترل و مانیتورینگ ناوگان به منظور پایش رفتار لحظه‌ای رانندگان از مبداء تا مقصد سفرها و پاسخگویی تمام وقت به مسافران و رسیدگی به شکایات آنان، راه‌اندازی کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، گفته است: در جهت ا یجاد شفافیت بیشتر در ضوابط جاری و حذف انحصارات نیز، برخی مقررات دست و پاگیر جرح و تعدیل شد و شفافیت لازم در مقررات از جمله تعیین شرایط فسخ قراردادهای شبکه سیر و نحوه سرویس‌دهی در زمان تعطیلی اعضای شبکه‌ها، یکپارچه‌سازی سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت و غیره پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در راستای ارایه و توسعه خدمات حمل و نقلی به مناطق محروم، مشوق‌های لازم در ضوابط، پیش‌بینی شده و به منظور تقویت مدیریت شبکه‌های سیر، امکان اداره امور شبکه با مکانیزم مدیریت مشارکتی نیز در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا