اخباربرگزیدهراه و ساختمانصنعت و معدنویژه ها

تقدیر از166 کشاورز نمونه ملی با حضور رئیس جمهور

به گزارش صنعت کار، امروز از 166 نمونه ملی کشاورزی کشور با حضور رئیس‌جمهور، وزیر سابق، سرپرست جهاد کشاورزی و مسئولان و کارشناسان در محل سران اجلاس تقدیر شد.

در سی و چهارمین آیین‌نامه نکوداشت از قهرمانان کشاورزی و منابع طبیعی کشور که با شعار «کشاورزان نمونه، پیشگامان تولید» برگزار شد، 166 نفر از کشاورزان نمونه ملی در 155 رشته قدردانی به عمل آمد.

کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در 6 سال گذشته رشته‌هایی که در آنها کشاورزان نمونه معرفی می‌شوند سه برابر شده است. همچنین حضور بانوان نیز طی این مدت در نمونه‌های ملی به دو برابر افزایش یافته است.

به گفته خاوازی این نمونه‌های ملی از بین 15 هزار داوطلب در کل کشور توسط کارشناسان زبده شناسایی شدند. برخی از این نمونه‌ها عملکرد 3 الی 4 برابری در بخش زراعت، 8 الی 9 برابری در بخش باغبانی و 2 تا 3 برابری در بخش شیلات نسبت به میانگین کشور داشته‌اند.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی این همه تولید توسط نمونه‌های کشاورزی به دلیل استفاده از دانش و تحقیقات و ترویج بوده است.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا