اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

فعالیت ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی گیلان مطلوب است

به گزارش صنعت کار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در جمع خبرنگاران در لوشان در تشریح هدف خود از سفر به گیلان اظهار کرد: در این سفر سه روزه مشکلات واحدهای تولیدی ۱۶ شهرستان استان بررسی می شود.

بابک دین پرست رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را امری مهم خواند و افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده، قریب به ۱۵ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی اعم از صنعتی، معدنی و تجاری و همچنین خدماتی در گیلان وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰واحد در چرخه فعالیت هستند.

دین پرست، فعالیت ۸۷ درصدی بنگاه های اقتصادی استان گیلان را آماری مطلوب خواند و گفت: مشکلات و چالش های واحدهای راکد گیلان نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور به وضعیت رودبار در حوزه صنعت اشاره و اضافه کرد: از مجموع ۳۹۰ بنگاه تولیدی این شهرستان قریب به ۹۰ واحد با ظرفیتی کمتر از ظرفیت نسبی فعالیت دارند و ۲۵۰ واحد نیز غیرفعال هستند.

وی سرمایه در گردش را از مهمترین مشکلات حوزه تولید در شهرستان رودبار خواند و گفت: با همکاری بانک های عامل و استفاده از ظرفیت افراد توانمند جهت مدیریت مجموعه های تولیدی این مشکلات مرتفع می شود.

دین پرست با تاکید بر لزوم صیانت فرمانداران از جریان تولید بیان کرد: فرمانداران وظیفه دارند از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری کنند و به صورت مرتب وضعیت آن ها را رصد نمایند.

گفتنی است، جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری تشکیل خواهد شد و موضوعاتی همچون آزادسازی حریم ساحلی دریای خزر، احیاء تالاب انزلی، توسعه فعالیت های آبزی پروری و حل معضل زباله در استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی و مشکلات بنگاه های اقتصادی گیلان، به این استان سفر کرده و ضمن حضور در اکثر شهرستان های گیلان، از بنگاه های اقتصادی منتخب استان بازدید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور، با همراهی رئیس سازمان صمت گیلان و مسئولین استانداری از منطقه ویژه اقتصادی و گمرک شهرستان مرزی آستارا، شرکت چوکای تالش و چند واحد تولیدی در املش و رودسر و رودبار در استان گیلان بازدید کرد.

همچنین در این نشست، رییس سازمان صمت استان گیلان گزارشی از وضعیت واحدهای صنعتی استان و تخصیص اعتبار 1200 میلیارد تومانی در قالب رونق تولید ارائه نمود و گفت: گیلان با همکاری سایر دستگاه های مرتبط به بخش تولید و بانکهای عامل رتبه دهم پرداخت تسهیلات رونق تولید را در سامانه بهین یاب به خود اختصاص داده است.

منبع:  شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا