اخباربرگزیدهخودروگوناگونویژه ها

۱۰ میلیون موتورسیکلت برقی می‌شوند

به گزارش صنعت کار، «محمد حسن متولی زاده» در مراسم امضای تفاهم نامه استفاده از مولدهای مقیاس کوچک نظامی و انتظامی در پیک تابستان با حضور رییس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور افزود: اجرای این طرح کاهش هزینه سوخت سالانه برای هر موتورسیکلت از ۶ میلیون تومان به ۶۰۰ هزار تومان را به همراه خواهد داشت.

وی بر تصویب طرح تعویض ۲ میلیون کولر فرسوده و پرمصرف با کولرهای کم مصرف در شورای اقتصاد تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح باعث صرفه جویی زیادی در مصرف برق کشور می شود.

متولی زاده ادامه داد: تابستان گذشته با پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش همکاری به ۱۲۰ هزار مشترک صنعتی و کشاورزی صرفه جویی خوبی حاصل شد و علاوه بر اینکه یک مورد خاموشی اتفاق نیافتاد، ۲۰ برابر منافع اقتصادی برای کشور حاصل و از خرید هفت هزار میلیارد تومان برق بی نیاز شد.

مدیرعامل توانیر از تداوم طرح های مدیریت مصرف برای سال آینده خبر داد و لزوم آمادگی صنعت برق برای استفاده از ظرفیت‌های سرشار سازمان بسیج کشور در پروژه های بهینه سازی مصرف را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم اصلاح و بهینه سازی مصرف، بهینه سازی و مدیریت بار و مصرف انرژی را از الزامات صنعت برق کشور عنوان و همکاری سازمان بسیج مهندسین کشور در این عرصه را حایز اهمیت دانست.

استفاده از مولدهای مراکز نظامی و انتظامی یکی از مواد برنامه ۰۹۹ وزارت نیرو برای پیک تابستان سال آینده است.

«علی اصغر شهبازی »رییس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در ادامه این مراسم با قدردانی از رویکرد وزارت نیرو و صنعت برق در استفاده از ظرفیت‌های سرشار بسیجیان کشور، این سازمان را مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نهادی مردمی برای کمک به دستگاه‌های حاکمیتی و استفاده از سرمایه های اجتماعی در جهت حل چالش‌ها برشمرد.

وی گفت: بسیج مهندسین امتداد مردمی صنعت برق است تا سرمایه های اجتماعی را با تشخیص و فرماندهی این صنعت به میدان آورده و با توجه به ظرفیت‌های اقشار ۲۲ گانه بسیج، هم افزایی لازم در این عرصه ایجاد شود.

شهبازی ادامه داد: تصویب طرح جهاد روشنایی از سوی مجلس شورای اسلامی در خصوص به مدار آوردن ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۰ از جمله برنامه هایی است که سرمایه های اجتماعی را به ویژه برای کاهش پیک مصرف به کار می گیرد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا