اخباربرگزیدهنفت و پتروشیمیویژه ها

اولویت صنعت پتروشیمی تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی کشور است

به گزارش صنعت کار، و به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی امروز (سه‌شنبه، یکم بهمن‌ماه) در نشست با مدیران تشکل‌ها و انجمن‌های پتروشیمی با تأکید بر حمایت از صنایع تکمیلی پتروشیمی اظهار کرد: همکاری و تعامل میان انجمن‌ها و تشکل‌ها با شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز هلدینگ‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی می‌تواند به تامین پایدار نیازهای صنایع پایین‌دستی منجر شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم چالش‌ها و مشکلات صنایع تکمیلی را به کمترین میزان برسانیم، افزود: بررسی و واکاوی چالش‌ها و مشکلات می‌تواند روند تولید در صنایع پایین‌دستی را بهبود بخشد و مسیر رونق تولید را تسهیل کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام‌فروشی، راهبردی مهم در صنعت پتروشیمی ایران است و بر همین اساس صنایع پایین‌دستی می‌توانند با تولید محصولات نهایی افزون بر رفع نیاز داخلی در زمینه صادرات نیز نقش‌آفرین باشند.

محمدی تصریح کرد: به دنبال کمک موثر به صنایع پایین‌دستی هستیم و امید است با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌ها، تولید محصولات متنوع پلیمری و شیمیایی را افزایش دهیم.

وی به لزوم عرضه محصولات با کیفیت از سوی مجتمع‌های پتروشیمی به صنایع تکمیلی به عنوان ضرورتی مهم اشاره کرد و گفت: خرید محصول با کیفیت حق مسلم خریداران است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در مورد سامانه بهین‌یاب و نیز برخی مشکلات موجود صنایع پایین‌دستی در بورس کالا برای خرید محصولات مورد نیاز، پیگیری‌های لازم از سوی دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال آینده با بهره‌برداری از پتروشیمی هگمتانه تولید پی‌وی‌سی مدیکال در کشور آغاز خواهد شد، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم پتروشیمی هگمتانه که تولیدکننده پی‌وی‌سی گرید پزشکی مورد استفاده در صنایع پزشکی و دارویی است هرچه زودتر به جمع مجتمع‌های پتروشیمی کشور بپیوندد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا