اخبارصنعت و معدنویژه ها

تغییر عوارض صادرات کرومیت، کنسانتره سرب و روی، مس و آهن اسفنجی/ افزایش تولید و صادرات فولاد کشور در سال98

به گزارش صنعت کار، جعفر سرقینی در خصوص روند کاهشی صدور بخشنامه ها در حوزه معادن، گفت: تمام تلاش ما معطوف به کاهش بخشنامه هاست ولی متناسب با شرایط روز و تحریم های اعمال شده، در مواردی این امر غیر قابل اجتناب است.
وی اضافه کرد: هدف اصلی تحریم ها زمین گیر کردن صنعت فولاد و حتی معادن ما است؛ لذا برای حفظ تعادل در این بخش و همچنین استمرار تولیدات باید تصمیمات متناسبی را اتخاذ و اعمال کنیم، در غیر این صورت صنایع کشور آسیب جدی خواهند دید.
افزایش تولید و صادرات فولاد کشور در سالجاری
وی ادامه داد: ما برای سازگاری با شرایط تحمیلی، تصمیمات مقتضی را در نظر می گیریم و خوشبختانه با وجود همه چالش ها امروز شاهد این هستیم که هم در تولید و هم در صادرات موفق عمل کردیم و آمار کاملاً افزایشی هستند.

معاون معدنی و صنایع معدنی وزارت صمت در مورد ضرورت توسعه اکتشافات معدنی و شناسایی پهنه های جدید معدنی در کشور تصریح کرد: با رویکرد ویژه وزارت صمت در این بخش، خوشبختانه شرکت های متعددی در این حوزه سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند و آمارها موید این است که ذخایر فلزی کشور در این مدت، به میزان 2 برابر قبل افزایش داشته است.

سرقینی خاطرنشان کرد: اکتشافات تکمیلی روی برخی از پهنه های مستعد هم اکنون از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در حال انجام است.
وی در خصوص تاثیرات اعمال عوارض ۲۵ درصدی بر صادرات سنگ آهن در افزایش تولید محصولات فولادی و فولاد کشور گفت: سال های ۹۱ و ۹۲ و سال ۹۳ و سالهای پیش از آن آمار ها نشان می دهد که به طور متوسط سالانه بالغ بر ۲۳ میلیون تن سنگ آهن خام از کشور صادر شده است که با اعمال عوارض، در ۹ ماهه امسال کل صادرات سنگ آهن خام ایران به ۴ میلیون تن رسیده است.

سرقینی اضافه کرد: در همین راستا بخش عمده سنگ آهن تبدیل به کنسانتره، گندله و فولاد شده است و بر اساس آمارهای موجود ۱۴ میلیون تن تولید فولاد در سال ۹۲، اکنون به بیش از ۲۶ میلیون تن رسیده است.
معاون وزیر صمت در خصوص چشم انداز تولید فولاد در کشور خاطرنشان کرد: با همه محدودیت های موجود و مضایقی که تحریم ها برای صنعت کشور و مخصوصا صنعت فولاد ایجاد کرده است؛ امسال نسبت به سال گذشته تولید فولاد افزایشی بوده و ما اطمینان داریم که به هدف گذاری خود برای تولید ۲۶ میلیون تن فولاد در سال ۹۸ دست خواهیم یافت.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا