اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

جایگاه سوم ایران در استانداردهای فناوری نانو

به گزارش صنعت کار، نیره پیروز بخت روز پنج شنبه در نخستین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره  سوم در محل اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اگر هشدارهای ورود به انقلاب چهارم صنعتی جدی گرفته نشود باعث آسیب به کشور خواهد شد، افزود: همچنین بحث های مرتبط با تحریم تنگناهایی برای کشور ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: در سال ۲۰۱۶ شعار مرتبط با بحث های انقلاب صنعتی چهارم و هوشمند سازی در استاندارد آغاز شد.
پیروز بخت با بیان اینکه ۱۷ شاخص در توسعه پایدار در نظر گرفته شده است گفت: این موارد با نگاه به توسعه پایدار تدوین شده اند.
وی ادامه داد: شعار سازمان بین المللی استاندارد این بود که چگونه استانداردها شهرها را هوشمندتر می کند.
رییس سازمان ملی استاندارد گفت: شعار بعدی استانداردها و انقلاب صنعتی چهارم بود، از همان زمان کار آغاز شد با این حال با توجه به شرایط خاص کشور، اگر توجه همه جانبه نداشته باشیم شرایط نگران کننده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شتاب تحولات در دنیا بالا است، افزود: در انقلاب چهارم صنعتی تکنولوژی تهاجمی وارد عمل می شود و نگرش های قدیمی باید کنار گذاشته شود.
به گفته پیروزبخت، انقلاب صنعتی چهارم آغاز شده و ما باید از این فضا برای به کنترل درآوردن آن استفاده کنیم و این موضوع تنها با استاندارد قابل تحقق است.
وی ادامه داد: هوشمند سازی کسب و کار علاوه بر ایجاد مزیت رقابتی، افزایش ارزش آفرینی را به دنبال خواهد داشت.
رییس سازمان ملی استاندارد افزود: ایران هنوز به عضویت سازمان تجارت جهانی درنیامده و نمی تواند وارد فضای رقابتی و تجاری دنیا شود.
وی گفت: از سوی دیگر یک نگرش خاص در کشور وجود دارد و اکنون صنایع مشتری گرا نیستند و بیشتر بر محصول تمرکز دارند و ممکن است این نگرش صنایع ایران را منزوی کند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا