بانک و بیمهصنعت و معدنویژه ها

تلاش‌های دقیقه نودی برای تامین مایحتاج

به گزارش صنعت کار، کمتر از ۷۲ ساعت به شروع سال جدید مانده و تب و تاب خرید‌های نوروزی به اوج خود رسیده است و شور و نشاطی خاص در چهره افراد پدیدار شده است و همه به دنبال تامین مایحتاج خود هستند و گذر از بازار‌ها و خیابان‌ها به سختی ممکن است و به نوعی جای سوزن انداختن نیست و همه به دنبال آخرین خرید‌های خود هستند.

در این میان فروشندگان اصناف مختلف با ارائه تخفیفات و خدمات متفاوت به دنبال جذب مشتری هستند تا در پایان سال فروش بهتری داشته باشند از فروش‌های فوق العاده گرفته تا تخفیف‌هایی که پس از چانه زنی‌های بین مشتری و فروشنده داده می‌شود.

برخی از مغازه داران نیز با استخدام افراد بلندگو به دست و نصب پارچه نوشته به دنبال جلب نظر مشتریان هستند تا بتوانند حداکثر سود را کسب کنند.

گشت و گذار در شهر نشان می‌دهد علاوه بر مغازه داران که به دنبال فروش اجناس خود هستند، شهرداری نیز با ایجاد بازارچه‌هایی در برخی نقاط سطح شهر و ساماندهی دستفروشان در این بازارچه‌ها سعی کرده به نوعی مردم را در تامین آسان ترمایحتاج نوروزی یاری کنند که کم بیش نیز موفق بوده است و این بازارچه‌ها مشتریان خاص خود را دارند.

علاوه بر ساماندهی عده‌ای از دست فروشان توسط شهرداری، اما در سطح شهر بازهم به خیابان‌های مملو از دست فروشان بر می‌خوریم که به دنبال کسب روزی و درآمد از بازار شب عید هستند تا بتوانند سودی از این ایام شلوغ کسب کنند.

از طرفی دولت و اصناف نیز به منظور تنظیم بازار، تمهیداتی را از مدت‌ها قبل در نظر گرفت تا مردم برای تامین مایحتاج شب عید کمتر دغدغه داشته باشند.

امسال نیز از سوی دولت ۶۰ هزار تن سیب و پرتقال با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان ذخیره سازی شد تا در سراسر کشور توزیع شود، که در استان تهران نیز توزیع ۴۰۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰۰ تن سیب درختی از هفته گذشته آغاز شده است و خریداران می‌توانند میوه‌های تنظیم بازاری را درتعاونی‌های مصرف و میادین میوه و تره‌بار تهیه کنند.

هر چند در روز‌های نخست به دلیل زمانی که به سال جدید مانده بود مراکز خرید میوه زیاد شلوغ نبود اما، با کمتر شدن این روز‌ها رفته رفته بر شمار خریداران افزوده شده است.

برای تنظیم قیمت‌های تخم‌مرغ، مرغ و گوشت قرمز نیز روزانه ۱۰۰ تن گوشت گوساله منجمد، ۱۰۰ تن گوشت گوسفندی تازه، ۴۰۰ تن تخم‌مرغ و ۲۰۰ تن مرغ منجمد به قیمت مصوب تنظیم بازار از طریق سازمان میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پایتخت توزیع می‌شود.

از طرفی نمایشگاه بهاره تهران در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب که پیش از این فعالیت خود را آغاز کرده بود تا ٢٨ اسفند ماه همچنان فعالیت خواهد کرد تا مردم بتوانند اجناس مود نیاز خود را خریداری کنند.

همه تمهیدات اندیشیده شده تا مردم با خاطری آسوده به استقبال سال جدید بروند و در تامین مایحتاج خود به مشکل نخورند و از طرفی حضور و رصد بازرسان، اصناف، سازمان حمایت و تعزیرات در بازار موجب شده تا کمترین تخلفی در قیمت اجناس صورت گیرد.

منبع: میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا