اخبارگوناگوننفت و پتروشیمی

رشد 8 درصدی مصرف بنزین در سال 96

به گزارش صنعت کار،میانگین روزانه مصرف بنزین تا ٢١اسفندماه سال ۱۳۹۶، ۸۰.۳ میلیون لیتر بود و پیش بینی شده مصرف بنزین در سال جاری روزانه ٨٧میلیون و ٨٠٠هزار لیتر شود.مصرف بنزین سوپر در سال ۱۳۹۶، بیش از ۱۲ درصد رشد داشت و از ۳.۳ به ۳.۷ رسید. پیش‌بینی شده میزان مصرف بنزین سوپر در سال ۱۳۹۷ با ۲۰ درصد رشد به پنج میلیون لیتر برسد.

در راستای افزایش مصرف بنزین در کشور، واردات بنزین نیز در سال ۱۳۹۶، رشد یافته و میزان واردات بنزین در سال ۱۳۹۶ روزانه ۱۲.۶ میلیون لیتر بود، در واقع واردات بنزین تا دی‌ماه سال مذکور بیش از سه درصد رشد داشت که از زمانی که پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد مدار شد واردات بنزین در سه ماه دی، بهمن و اسفند بیش از ۷۴ درصد کاهش یافت.

طبق آخرین آمار اعلام شده، تولید بنزین در کشور از ۶۶.۴ در سال ۱۳۹۵ به ۷۷.۴ در سال ۱۳۹۶ رسید. همچنین میزان تولید بنزین از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا آذرماه ۶۶.۶ بوده و از آذرماه تا اواخر اسفندماه  به ۷۷.۴ رسید.

همچنین میزان بنزین یورو۴ تا آذرماه ۲۴ میلیون بوده که در اواخر اسفندماه  به ۲۹ میلیون لیتر رسید و پیش بینی شده است چنانچه فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مدار بیاید این میزان به ۵۰ میلیون لیتر برسد.

رکورد مصرف بنزین در کشور

بر اساس این گزارش مصرف بنزین در کشور با رسیدن به مرز 115 میلیون لیتر در 28 اسفندماه رکورد زد.مصرف بنزین در کل کشور در ٢٨ اسفندماه به ١١٥میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر رسید. این در شرایطی است که در مدت مشابه سال گذشته مصرف بنزین در کشور ١٠٥میلیون و ١٠٠ هزار لیتر بود، بنابراین مصرف بنزین در ٢٨ اسفندماه امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ١٠.٢ درصد افزایش یافت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا