اخباربانک و بیمهویژه ها

حضور مهندس نجار در جمع بیمه گران

به گزارش صنعت کار، مهندس اسماعیل نجار روز دوشنبه در جلسه شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران با ابراز امیدواری نسبت به تصویب لایحه تاسیس صندوق  بیمه همگانی حوادث طبیعی در مجلس شورای اسلامی در آینده ای نزدیک، در این خصوص گفت: امیدواریم با نامه ای که اخیرا به معاون اول رییس جمهوری نگاشته ایم و دستوری که ایشان  برای تقبل هزینه اولیه تاسیس صندوق توسط دولت داشته اند، امیدواریم این لایحه به زودی در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه 44 حادثه شناخته شده در جهان وجود دارد و از این تعداد 34 حادثه در ایران رخ می دهد، ادامه داد: رتبه ایران در بلایای جهان 10 و در آسیا رتبه 4 را دارد.

نجار با بیان اینکه اقلیم ایران بعد از 19 سال خشکسالی و پیامدهای بعد از آن، دستخوش تغییر شده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور ما باور به بحران وجود ندارد اما با تصویب قانون مدیریت بحران در مجلس و تایید آن توسط شورای نگهبان، ظرفیت های خوبی برای تمامی دستگاه ها و بخش های کشور از جمله بخش خصوصی جهت پیشبرد امر مدیریت بحران ایجاد شده است.

در ادامه این نشست برخی از مدیران عامل و اعضای شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران به بیان نقطه نظرات خود در زمینه مدیریت بحران پرداختند.

پیش از سخنان مهندس نجار، دکتر حمید کردبچه رییس پژوهشکده بیمه نیز در سخنانی با تقدیر از رویکرد دکتر کریمی دبیرکل سندیکا جهت تعامل بیشتر بین پژوهشکده و سندیکا؛ با بیان اینکه طی یک دهه آینده در کنار هوش مصنوعی، موضوع تغییر اقلیم بسیاری از صنایع از جمله صنعت بیمه را تحت تاثیر قرار خواهد داد، خاطر نشان کرد: در مواجهه با تغییرات اقلیم به دنبال تدوین نقشه راهی برای صنعت بیمه هستیم که دراین راستا آماده همکاری با سندیکا هستیم.

دکتر کردبچه همچنین با اشاره به در دست طراحی بودن سامانه محاسباتی برای محاسبه ریسک زلزله جهت استفاده صنعت بیمه ، از تهیه نقشه راه برای سیل های اخیر خبر داد.

براساس این گزارش در این نشست پیشنهاد دکتر کردبچه مبنی بر تشکیل کمیته تغییر اقلیم در سندیکا مورد تایید قرار گرفت.

گفتنی است مهندس اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با دعوت دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران صبح  امروز دوشنبه 21 بمهن در جلسه شورای عمومی سندیکا حضور یافت.

در چهارماه گذشته و در جلسات پیشین شورای عمومی سندیکای بیمه گران، دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر معمارنژاد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس و  اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، امیدعلی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی کشور و  دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار دعوت شده بود و آنها نیز در این جلسات حضور داشته اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا