اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

پیش‌بینی قیمت نفت ۱۰ دلار کاهش یافت

به گزارش صنعت کار، دامین کوروالین، استراتژیست کالا در بانک گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت: ابهامات بنیادیم در بازار نفت فوق العاده بالاست و افت تقاضای چین و جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا قابل توجه است اما میزان و مدت آن نامعلوم مانده است. همچنین درباره احتمال کاهش بیشتر تولید نفت از سوی گروه اوپک پلاس ابهامات فراوانی وجود دارد.

وی در نخستین ارزیابی خود از میزان افت تقاضای چین برآورد کرد که تقاضای این کشور چهار میلیون بشکه در روز بر مبنای سالانه افت خواهد کرد.

با فرض بهبود تدریجی تقاضا تا ماه مه، رشد تقاضای جانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ به ۰.۶ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱.۱ میلیون بشکه در روز برآورد قبلی خواهد رسید و بازار جهانی تا نیمه اول سال ۲۰۲۰ دچار یک میلیون بشکه در روز مازاد عرضه خواهد شد. با این حال اگر اوپک پلاس درباره کاهش بیشتر تولید به میزان نیم میلیون بشکه در روز به توافق برسد و پیمان کاهش تولید فعلی خود را تا نیمه دوم امسال ادامه دهد، سطح ذخایر جهانی تا پایان سال عادی خواهد شد.

تحلیلگر گلدمن ساکس خاطرنشان کرد به نظر می‌رسد مازاد فعلی نفت به چین محدود است که بار دیگر اهمیت چین و ذخایر نفت خاورمیانه در ملایم کردن شوکهای عرضه و تقاضا را بارز کرد.

گلدمن ساکس بر مبنای این فرضیات عرضه و تقاضا انتظار دارد بازار جهانی نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۰ دچار مازاد عرضه شده و ذخایر نفت چهار برابر پیش از پیش بینی انجام شده قبل از شیوع ویروس کرونا شود اما سپس بازار نفت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با کمبود عرضه روبرو می‌شود و بازار نفت تا پایان سال ۲۰۲۰ به مسیر عادی پیش از شیوع این اپیدمی برمی‌گردد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا