اخباربانک و بیمهویژه ها

۳۵ درصد رشد پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال جاری

به گزارش صنعت کار، حجت‌اله مهدیان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در نشست رسانه‌ای که به منظور تبیین عملکرد بانک در انجام تکالیف توسعه‌ای و بانکداری توسعه‌ای و برنامه‌های آتی بانک با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل مرکز آموزش و پژوهش این بانک برگزار شد، اظهار داشت: تعاونی‌ها در انواع فعالیت‌های اقتصادی نقش‌آفرینی می‌کنند و رسالت و ماموریت بانک توسعه تعاون در حمایت از تعاونگران بسیار گسترده و حائز اهمیت است.

وی افزود: اندازه و حجم فعالیت توسعه‌ای و عملیات بانکداری توسعه‌ای طی چهار سال اخیر رشد چشمگیری داشته است، به گونه‌ای که دو سوم حجم مانده منابع سپرده‌ای و حجم مانده تسهیلات اعطایی، حاصل فعالیت بانک در چهار سال اخیر می‌باشد.

مهدیان تسهیلات پرداختی بانک در سال جاری را ۱۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام نمود و افزود: مطابق برنامه هدف‌گذاری گردیده ماهانه بیش از ده هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردد و تا پایان سال به رکورد ۱۳۵ هزار میلیارد ریال برسیم که تا پایان سال این هدف را محقق خواهد گردید.

وی تصریح کرد: در حالی تسهیلات ماهیانه پرداختی امسال بالغ بر ده هزار میلیارد ریال می‌باشد، که در سال ۹۴، رقم تسهیلات پرداختی ماهیانه بانک سه هزار میلیارد ریال بوده است.

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به حضور بانک در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: این بانک مطابق سهمیه مکلف به پرداخت ۲۴۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالین اقتصاد روستایی بوده است و با عملکرد متوازن و جامع در سراسر کشور تا کنون ۲۰۷۵۰ میلیارد ریال پرداخت گردیده و با توجه به اینکه پرونده‌هایی در مرحله انعقاد قرارداد و یا تکمیل پرونده می‌باشند، به زودی کل سهمیه ابلاغی محقق خواهد گردید.

مهدیان به قراردادهای تفاهم و همکاری بانک با دستگاه‌های اجرایی جهت پرداخت تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری اشاره نمود و گفت: تفاهم‌نامه‌های مهمی با وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منعقد گردیده که مجموعا ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردیده است.

مهدیان حجم قرارداد با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را سه هزار میلیارد ریال عنوان نمود که با توجه به اینکه تاکنون امور هماهنگی و معرفی‌نامه‌ها در حال پیگیری بوده، ده درصد سهمیه پرداخت گردیده و در ماه‌های آتی با شتاب بیشتر قابل پرداخت خواهد بود.

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان را مهم برشمرد و گفت: ۷۰ درصد تسهیلات این بانک به بخش‌های تولیدی پرداخت گردیده است.

مهدیان سطح کیفی خدمات بانک از بعد فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک را ممتاز بر شمرد و افزود: هدف‌گذاری بانک توسعه تعاون بر انجام عملیات بانکی مطابق با جدیدترین فناوری‌ها و پیشرفته‌ترین تجهیزات بوده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون مشتریان و جامعه هدف این بانک را خوش‌حساب دانست و گفت: مانده تسهیلات بانک توسعه تعاون حدود ۱۷۰ هزار میلیارد ریال می‌باشد و مجموع مطالبات غیرجاری و معوق کمتر از ۹ هزار میلیارد ریال می‌باشد، و بر این اساس npl بانک ۶/۵ درصد می‌باشد، که در مقایسه با نظام بانکی بسیار کمتر است، که نشان‌دهنده تعامل صحیح با مشتریان و رعایت اصول مشتری‌مداری و شناخت صحیح از مشتریان می‌باشد.

مهدیان تصریح نمود: همزمان با تحولات و پیشرفت‌های کسب و کار و لزوم تدوین مدل کسب و کار جدید در بانک، اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای با همکاری معاونت امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی اتخاذ شده است و در اولین مرحله پیاده‌سازی نقشه راه بانکداری دیجیتال در بانک توسعه تعاون در حال انجام است.

مهدیان در ادامه گفت: در دو دهه گذشته تعداد شعب و نیروی انسانی در موفقیت بانک‌ها تاثیرگذار بوده است، و در حال حاضر پیشرفت‌های حوزه دیجیتال، راهبرد صحیح در تعامل با مشتریان و قرار گرفتن در مسیر صحیح کسب و کارها را از مهمترین راهبردهای بانکداری دانست.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا