اخباربرگزیدهنفت و پتروشیمیویژه ها

پتروشیمی شهید تندگویان سه تفاهم نامه همکاری با سازندگان ایرانی امضا کرد

به گزارش صنعت کار، و به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شهید تندگویان، «سیدرضا قاسمی شهری» با اشاره به امضای سه تفاهم نامه همماری با سازندگان و صنعتگران ایرانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، گفت: هدف از همکاری و مشارکت با سازندگان و صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان حفظ پایداری و ثبات تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در کشور است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان تاکید کرد: تولید سالانه بالغ بر یک میلیون تن انواع محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات که در صنایع بسته بندی مواد غذایی، انواع بطری، نساجی و … دارای کاربردهای فراوانی در کشور بوده، مشارکت با سازندگان داخلی برای تامین کالا و تجهیزات از نان شب هم واجب تر بوده و افزایش همکاری ها به شرایط تحریم ربطی ندارد و همواره به عنوان یک سیاست و برنامه کلیدی در دستور کار قرار دارد.
وی، ادامه داد: اولین توافق انجام شده با یک شرکت دانش بنیان ایرانی به منظور طراحی و ساخت دکانترهای عمودی واحد «پی.تی.ای دو» بوده که با ساخت این تجهیز ضمن توقف واردات تجهیزات از ژاپن به طور متوسط سالانه 100 هزار یورو صرفه جویی ارزی حاصل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اعلام اینکه پیشتر با این شرکت دانش بنیان همکاری به منظور طراحی و بومی سازی پمپ‌های سانداین پتروشیمی شهید تندگویان انجام شده بود، تصریح کرد: این شرکت با طراحی و ساخت پمپ ها زمینه صرفه جویی 120 هزار یورویی را برای این زنجیره تولید محصولتت پلی‌اتیلن ترفتالات فراهم کرده بود.
وی همچنین از امضای تفاهم نامه دیگری با یک شرکت ایرانی با هدف طراحی و ساخت همزن‌های واحد «پی.تی.ای دو» خبر داد و افزود: این شرکت هم پیشتر در زمینه ساخت سانتریفیوژ افقی واحد «سی اف» با پتروشیمی شهید تندگویان سابقه همکاری داشته که این همکاری ضمن بی نیازی از واردات تجهیزات مشابه از کشورهای اروپایی صرفه جویی ارزی سالانه حدود 50 هزار یورویی به ارمغان اورده است.
قاسمی شهری همچنین از امضای سومین تفاهم نامه همکاری با یک شرکت ایرانی با هدف بومی سازی قطعات کنترل ولوهای مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان خبر داد و افزود: این شرکت ایرانی از گذشته هم در این مجتمع پتروشیمی فعال بوده و در زمینه ساخت کنترل ولوهای مجتمع که پیش از آن از ژاپن و کشورهای اروپایی وارد می شده صرفه ارزی 40 هزار یورویی برای کشور حاصل شده است.
به گفته او، پتروشیمی شهید تندگویان علاوه بر قطعات مکانیکی، برای بومی‌سازی قطعات ابزار دقیق، مواد شیمیایی و… از شرکت‌های سازنده و دانش بنیان ایرانی حمایت کرده که این این مشارکت های برد-برد زمینه سازی بی نیازی تنها مجمتع زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات از واردات کالا و تجهیزات خارجی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا