راه و ساختمانویژه ها

بازآفرینی شهری، مهم ترین دستورکار وزارت راه در سال ۹۷

به گزارش صنعت کار، عباس آخوندی در نشست مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها گفت: سال ۹۷ از نظر اقتصادی و از جهت بودجه اعتباری عمرانی کشور، شاید سال دشوارتری نسبت به سال ۹۶ باشد. در عین حال اگر بتوانیم در سال جدید به سمت پروژه‌هایی برویم که امکان تامین مالی‌اش از بازارهای بین‌المللی و بازار داخلی اعم از بخش خصوصی و بازار سرمایه و یا تامین مالی بین‌المللی باشد، می‌توان کارهای بزرگی را انجام داد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی از مباحث و موضوعاتی که باید تمرکز خود را روی انجام آن قرار دهیم، بحث بازآفرینی شهری است که رئیس‌جمهوری شخصا وارد موضوع شد و از همه ما انتظار دارد که در این حوزه در موضوع بازآفرینی شهری تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: از موضوعات دیگر نیز که در سال جدید روی آن تمرکز خواهیم داشت، مباحث و موضوعات مالی و روش تامین مالی و مباحث و موضوعات بانکی و مالی است که تعقیب می‌کنیم.

عضو دولت دوازدهم تاکید کرد: تمام تلاش من این است که در حوزه مسکن و شهرسازی، بازآفرینی شهری محور اصلی فعالیت‌های ما قرار بگیرد و بتوانیم منابع زمین که در اختیار ما قرار دارد را پشتوانه بازآفرینی شهری قرار دهیم و این موضوع را با جدیت بیشتری دنبال کنیم و این موضوع مهمی است که در سال جدید تعقیب خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی دیگر از مباحث مورد تمرکز ما در سال جدید، موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. در این راستا ما هر موضوع و طرحی که به سمت صرفه‌جویی در مصرف انرژی گرایش چه در حوزه ساخت و ساز و مسکن و چه در حوزه حمل و نقل داشته باشد را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: در پروژه‌ها این موضوع ـ کاهش مصرف انرژی ـ را تعریف خواهیم کرد. در مورد دستورالعمل‌های اجرایی آن در ابتدای سال گفت وگو خواهیم کرد. سیاست کلی ما به این سمت گرایش دارد که این موضوع (صرفه جویی در مصرف انرژی) را به جای مشخصی برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بیان دیگر اقداماتی که برای سال ۹۷ وزارت راه و شهرسازی بر روی آنها تمرکز خواهد داشت، گفت: پروژه‌های مشترک حمل و نقل و مسکن و شهرسازی قاعدتا در سال ۹۷ در اولویت ما قرار دارند که در کلانشهرها و در حمل و نقل حومه‌ای، پروژه‌های مشترک حمل و نقل حومه‌ای چه به صورت جاده‌ای و چه به صورت ریلی موضوع اصلی ما در سال جدید خواهد بود.

آخوندی افزود: آن جاهایی که راه آهن داریم بحث TOD(حمل و نقل ریل محور) را جدی دنبال خواهیم کرد و بر روی آن تمرکز می‌کنیم تا بحث TOD را به صورت متمرکزتری پیگیری کنیم.

عضو دولت دوازدهم در پایان گفت: در حوزه‌های تخصصی‌تر همچون مباحث شهرسازی در حوزه شهرهای جدید و همچنین در چهار مود حمل و نقل صحبت‌های جزء به جزء فراوانی خواهم داشت که انجام آن را به روزهای آینده موکول می‌کنم.

منبع: مهر
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا