اخباربرتربرگزیدهخودروویژه ها

تامین ۵۱ قطعه ایران‌خودرو، با همکاری شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش صنعت کار، «فرشاد مقیمی» در خاتمه مراسم عقد تفاهم‌نامه ایران‌خودرو با شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی و تولید قطعات خودرو، در جمع خبرنگاران افزود: صنعت خودروسازی برای رسیدن به اهداف خود چاره‌ای جز همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان ندارد.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد:‌ همچنین به گفته انجمن قطعه‌سازان خودرو، تاکنون ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای تعلیق شده قطعه‌سازی بر سر کار خود بازگشته‌اند و نزدیک به ۱۵ هزار نفر نیروی کار جدید در این صنعت استخدام شدند.

وی بر لزوم ورود خودروسازان به موضوع طراحی تاکید کرد و گفت: با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از نوآوری در صنعت خودروسازی، امیدواریم سرعت انجام کارمان در این حوزه افزایش یابد.

مقیمی یادآورشد: قطعه‌سازان از مدت‌ها پیش به دنبال جلب حمایت متولیان امر در موضوع نوآوری بودند که امروز و با قول مساعد معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، محقق خواهد شد.

وی با اشاره به انعقاد ۳۵ تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی این گروه خودروسازی در ماه‌های گذشته، خاطرنشان‌کرد: این تفاهم‌نامه‌ها در نهایت به انعقاد ۲۶۵ میلیارد تومان قرارداد منجر شد که یکی از آنها به تولید انبوه رسیده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به مراسم امروز، گفت: ۲۹۰ نیاز فناورانه این گروه خودروسازی در رویداد امروز روی میز گذاشته شد که حاصل آن انعقاد ۸۰ تفاهم‌نامه بین شرکت‌های دانش‌بنیان و قطعه‌ساز با مجموعه ساپکو و همچنین بین قطعه‌سازان با یکدیگر بود.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ این تفاهم‌نامه‌ها در همه حوزه‌ها از جمله تامین قطعات های‌تک (High Tech) منعقد شده است.

مقیمی، به انعقاد قرارداد تامین سنسور دنده عقب به عنوان یک نمونه از این قراردادها اشاره کرد که بخشی از تجهیزات آن که تاکنون از خارج کشور تامین می شده، در حال داخلی‌سازی است.

 

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا