اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

تولید روزانه ۳۰۰ هزار عدد ماسک در استان مرکزی

به گزارش صنعت کار،‌ جواد حسنی یکشنبه چهارم اسفندماه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان مرکزی با بیان اینکه در روند تولید و توزیع مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز در استان مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: به جهت تامین و توزیع کالاهای اساسی، ۶۰۰ تن برنج به استان تخصیص یافته که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، همچنین گوشت قرمز وارداتی در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف عرضه می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص میزان مناسبی شکر جهت مصرف خانوار، واحدهای صنفی و واحدهای تولیدی و با بیان اینکه ۲۰۰ تن به اصناف تولیدی اختصاص می‌یابد، گفت: برای ایام پایانی سال هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب تامین شده است و آمادگی افزایش این میزان نیز وجود دارد. ۶۰ مرکز در استان برای عرضه میوه پیش‌بینی شده است که از ۲۵ اسفندماه تا پایان تعطیلات فروردین میوه را عرضه خواهند کرد و موضوع قیمت میوه نیز هفته آینده مشخص می‌شود.

حسنی تصریح کرد: نظارت و بازرسی لازم در ایام پایانی سال از اول اسفندماه با همت سازمان صمت و اتاق اصناف و بکارگیری ۲۰ نفر نیروی اضافه علاوه بر نیروهای قبل آغاز و نظارت‌ها تشدید شده است تا شرایط معقولی برعرضه کالای اساسی انجام بپذیرد.

وی افزود: نظارت‌ها تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و پل ارتباطی با مردم سامانه ۱۲۴ است که مردم می‌توانند شکایات گرانفروشی و عدم عرضه را به آن منعکس کنند و آمادگی رسیدگی به گزارشات در اسرع وقت وجود دارد.

سرپرست سازمان صمت استان مرکزی در خصوص تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سطح استان با اشاره به وجود واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده، الکل و ماسک در استان مرکزی، گفت: یک واحد تولیدکننده ماسک که ۴۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند با تولید روزانه ۳۰۰ هزار ماسک در استان فعال است، این تولیدات انحصارا در اختیار وزارت بهداشت است که نحوه توزیع آنرا مشخص می‌کند، البته از امروز دامنه توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در سطح بازار با تشخیص دانشگاه علوم ‌پزشکی افزایش می‌یابد و بخشی از ماسک‌هایی که دانشگاه تامین می‌کند، رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حسنی اضافه کرد: با توجه به تصمیم قرارگاه پدافند زیستی استان، در روز گذشته و با توجه به شرایط بیماری کرونا، برپایی نمایشگاه بهاره در استان لغو شده است.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا