اخباربرتربرگزیدهنفت و پتروشیمیویژه ها

آخرین وضعیت قیمت جهانی نفت

به گزارش صنعت کار، در حالی که به دنبال 3 جلسه افت قیمت دلالان برای خرید وارد بازار نفت شده اند و با وجود اینکه نگرانی ها از شیوع سریع ویروس کرونا و تبدیل آن به یک بیماری همه گیر جهانی افزایش یافته است، قیمت نفت امروز شاهد اندکی افزایش بود.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 42 سنت معادل 0.8 درصد افزایش به 55 دلار و 37 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 43 سنت معادل 0.9 درصد افزایش به 50 دلار و 33 سنت رسید. با این حال، قیمت هر دو شاخص نفتی نسبت به رقم پایانی پنجشنبه گذشته حدود 7 درصد کاهش نشان می دهد.

نگرانی ها از همه گیری کرونا پس از آن افزایش یافت که این ویروس به کشورهای بیشتری گسترده شده است. تعداد تلفات ابتلا به ویروس کرونا در ایران به 16 نفر رسیده و شمار مبتلایان در کره جنوبی و ایتالیا نیز بیشتر شده است.

در آمریکا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های دولت این کشور گفته شهورندان باید خود را برای شیوع احتمالی ویروس در جامعه آماده کنند.

هیدشی ماتسوناگا، تحلیلگر موسسه سانوارد تریدینگ گفت: «کاهش تولید نفت لیبی و احتمال کاهش بیشتر تولید اوپک و متحدانش در رشد نسبی قیمت نفت موثر بوده اند.»

به دلیل تعطیلی بنادر و میادین نفتی توسط نیروهای خلیفه حفتر، تولید نفت لیبی از 18 ژانویه به شدت کاهش یافته است. اوپک و متحدانش از جمله روسیه قرار است طی روزهای 5 و 6 مارس در وین با یکدیگر دیدار کنند. وزیر انرژی عربستان دیروز گفت، اطمینان دارد که اوپک و متحدانش به شکلی مسئولانه به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان خواهند داد.

همزمان فیث بیرول رئیس آژانس بین المللی انرژی گفته، چشم انداز آژانس در مورد رشد تقاضای جهانی نفت به پایین ترین سطح خود در طی یک دهه اخیر رسیده و ممکن است به دلیل شیوع کرونا این چشم انداز باز هم کاهش یابد.

 

منبع: تسنیم

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا