اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

زون‌های کارگاهی و نمایشگاهی مبلمان و نان برنجی در شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش صنعت کار،  و به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محسن صالحی‌نیا در جریان سفر به استان کرمانشاه، زون کارگاهی و نمایشگاهی شهرک صنعتی بیستون با هدف ایجاد هسته تولیدی مبلمان را افتتاح کرد.

مساحت زون کارگاهی و نمایشگاهی مبلمان در شهرک صنعتی بیستون ۸۴ هزار مترمربع است و تا کنون 11 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های شبکه توزیع برق، آب، فاضلاب، گاز، راه دسترسی و … در آن هزینه شده است.

این زون کارگاهی و نمایشگاهی که هم‌اکنون آماده پذیرش سرمایه‌گذاران صنعت مبلمان است، قابلیت جذب سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 300 نفر را فراهم می‌کند.

همچنین با حضور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، طرح صنعتی شرکت داروسازی راد بنیان دارو در شهرک صنعتی بیستون افتتاح شد.

این واحد صنعتی که توسط جمعی از محققان و متخصصان داروسازی راه‌اندازی شده است، در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع احداث و با سرمایه‌گذاری 41 هزار میلیون ریال برای 20 نفر شغل ایجاد می‌کند.

شرکت داروسازی راد بنیان دارو در تولید داروهای شیمیایی و مکمل‌های غذایی با چشم انداز طراحی و پیاده سازی فنآوری دارویی جدید فعالیت می‌کند و مهمترین هدف آن، تولید و عرضه دارو با کیفیت بالاست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از واحد صنعتی “دارو گیاه غرب” نیز در شهرک صنعتی بیستون بازدید کرد.

این واحد صنعتی با نام تجاری “آیندی” از سال 1386 با میزان سرمایه‌گذاری 70 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 12 نفر، به فرآوری و بسته‌بندی انواع ادویه و آرد برنج به ظرفیت 1750 تن در سال می‌پردازد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با حضور در شهرک صنعتی زاگرس، پروژه‌های زیرساختی فاز 1 این شهرک را با اعتباری بالغ بر 253 هزار میلیون ریال افتتاح کرد.

پروژه‌های راه سازی به طول 24 کیلومتر، شبکه داخلی گاز به طول 16.74 کیلومتر، شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول 24 کیلومتر، شبکه توزیع آب به طول 18 کیلومتر، شبکه روشنایی معابر به طول 7 کیلومتر، شبکه توزیع 20 کیلوولت به طول 20 کیلومتر، فیبر نوری و شبکه داخلی مخابرات به طول 15 کیلومتر و آسفالت به طول 7 کیلومتر، از جمله پروژه‌های زیرساختی به بهره‌برداری رسیده در فاز 1 شهرک صنعتی زاگرس می‌باشند.

فاز 1 شهرک صنعتی زاگرس به مساحت 265 هکتار ظرفیت جذب 50 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای 5 هزار نفر را دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، زون کارگاهی و نمایشگاهی شهرک صنعتی فرامان با هدف ایجاد هسته تولیدی نان برنجی را افتتاح کرد.

مساحت زون کارگاهی و نمایشگاهی نان برنجی در شهرک صنعتی فرامان 40 هزار مترمربع است و تا کنون 10 هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های شبکه توزیع برق، آب، فاضلاب، گاز، راه دسترسی و … در آن هزینه شده است.

این زون کارگاهی و نمایشگاهی که هم‌اکنون آماده پذیرش سرمایه‌گذاران صنعت نان برنجی است، قابلیت جذب سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریال با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 100 نفر را فراهم می‌کند.

همچنین با حضور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، طرح صنعتی لبنیات صحرا در شهرک صنعتی فرامان افتتاح شد.

این واحد صنعتی که در زمینی به مساحت 3 هزار و 600 مترمربع احداث شده است، با سرمایه‌گذاری بالغ بر 70 هزار میلیون ریال، برای 49 نفر شغل ایجاد می‌کند.

طرح توسعه شرکت مارپیچ باختر نیز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

شرکت مارپیچ باختر با هدف تولید انواع مارپیچ‌های فرمان، قطعات و مجموعه‌های خودرویی در سال 1368 در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع در کیلومتر 3 جاده کرمانشاه ـ سنندج احداث شد و در حال حاضر با بهره‌گیری از دانش و فنآوری و استفاده از انواع ماشین آلات تولیدی و تجهیزات مدرن آزمایشگاهی، ابزارهای اندازه‌گیری و کنترل دقیق با فنآوری روز در تولید انواع مجموعه جعبه فرمان هیدرولیک و مکانیک، انواع اجزاء سیستم تعلیق و جلوبندی، انواع چرخ دنده‌ها، اجزاء محوری، مارپیچ‌های بال اسکرو فرمان خودرویی و انواع قطعات ماشین آلات کشاورزی فعالیت دارد.

با توجه به تنوع محصولات، تمامی فرآیندهای تولیدی و آزمایشگاهی مطابق با آخرین متد دانش فنی، فنآوری و نوآوری برتر دنیا نظیر برش مواد اولیه، فرآیند ریخته‌گری تحت فشار آلومینیوم HPDC، فرآیندهای فورج گرم (با استفاده از کوره‌های بروز Induction Forging)، فورج سرد (برای اولین بار در داخل کشور)، عملیات حرارتی، سختکاری القائی، پوشش دهی، ماشین کاری، سنگ زنی، دنده زنی، فرز کاری، مونتاژ و آزمون‌های ابعادی، متالورژیکی و عملکردی از 0 تا 100 در این مجتمع صنعتی انجام می‌پذیرد. در حال حاضر این فنآوری تولید در تمامی سازندگان و تولید کنندگان مشابه در کشورهای اروپایی و آسیایی اجرا می‌شود.

همچنین قطعات و مجموعه‌های تولیدی این شرکت مطابق استانداردهای بین‌المللی و خودرویی، نظیر PSA، KES، ASTM، JASO، SAE و استاندارد ملی ISIRI تحت تست و آزمون قرار می‌گیرند.

در راستای تحقق شعار 30 ساله شرکت مارپیچ باختر (حداکثر دوام، بهترین کیفیت و رضایت مشتری)، این مجموعه در سال 1377 موفق به اخذ گرید A از شرکت ساپکو شده و در سال 1378 نیز موفق به دریافت استاندارد ISO9002 از SGS شد و پس از آن با دریافت استاندارد ISO/TS 16949:2002 از DQS به زنجیره تأمین کنندگان اصلی خودروسازان داخلی کشور پیوسته و طی 20 سال از اجرای سیستم مدیریت کیفیت، ضمن حفظ آن، به آخرین ویرایش استاندارد IATF 16949:2016 نیز دست پیدا نمود.

از جمله مشتریان این شرکت می‌توان به شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا، شامل سازه گستر سایپا، پارس خودرو، سایپا یدک، مگاموتور و شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو، شامل ساپکو و ایساکو و بازار لوازم یدکی AM اشاره نمود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در سفر به استان کرمانشاه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا