صنعت کار » ضعف کالای ایرانی در جذابیت و مشتری پسندی

ضعف کالای ایرانی در جذابیت و مشتری پسندی

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است در حالی که کشورهای دیگر برای تولید اجناس خود متناسب با ذائقه مصرف کننده و نیاز بازار گام برمی‌دارند، تولیدکنندگان ایرانی در زمینه شناسایی سلیقه و نیاز مصرف‌کننده ضعیف عمل می‌کنند، به همین دلیل مردم از کالای داخلی حمایت نمی‌کنند و رغبتی به خرید آن نشان نمی‌دهند.


به گزارش صنعت کار، غلامرضا عباسی گفت: هر ساله مقام معظم رهبری با توجه به شرایط کشور شعار سال را انتخاب و نامگذاری می‌کنند. امسال نیز بهترین واژه را برگزیدند و همه دست اندرکاران کشور به ویژه مسئولان ارشد و میانی و آحاد جامعه باید در جهت تحقق این شعار گام بردارند.

وی ادامه داد: امروز نه تنها در حوزه اشتغال بلکه در زمینه واردات و صادرت هم دچار مشکل هستیم و چالشهای اقتصادی به دغدغه‌ای برای مسئولان و دولتمردان تبدیل شده است لذا برای حمایت از کالای ایرانی به همراهی و همدلی مسئولان، تولیدکنندگان و مردم به عنوان مصرف کنندگان نیاز داریم.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در ادامه با بیان اینکه بحث خرید کالای ایرانی تنها وظیفه یک شخص یا سازمان نیست،‌ افزود: نمی‌توانیم بگوییم حق با تولیدکننده است.تولیدکنندگان هم باید به کیفیت تولید اهمیت بدهند و کالایی تولید کنند که در شآن مصرف کننده ایرانی باشد و به خرید آن تمایل نشان بدهد.

او گفت: در فرایند تولید شاید ۴۰ درصد کار، حمایت دولت باشد و ۴۰ تا ۵۰ درصد دیگر به کیفیت و قیمت تمام شده برمی‌گرد ؛ اگرمصرف کالای ایرانی در دستور کار قرار گیرد و مسئولان به معنای واقعی از تولید کننده داخلی حمایت کنند و فرهنگ استفاده از کالای ایرانی هم بین مردم رواج یابد، بسیاری از مشکلات و مسایل مربوط به اقتصاد حل می‌شود.

عباسی متذکر شد: دلیل اینکه بیشتر مردم به خصوص اقشار ضعیف به جنس چینی روی می‌آورند تنها قیمت آن نیست بلکه این اجناس متناسب با ذائقه و سلیقه مصرف کننده و منطبق با نیاز بازار عرضه می‌شوند و بسته‌بندی محصول، مشتری پسند و جذاب است. متاسفانه در زمینه شناسایی سلیقه و نیاز مصرف‌کننده ضعیف هستیم، در حالی که کشورهای دیگر متناسب با ذائقه مصرف کننده گام برمی‌دارند.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه باید به باور حمایت از تولید داخلی برسیم، افزود: رونق تولید داخل حمایت دولت و حل مشکل بنگاه‌ها را می‌طلبد و خرید کالای ایرانی به فرهنگ‌سازی و عزم و اراده ملی نیاز دارد.

تاکید بر تقویت تولید داخل از جمله اهداف نامگذاری شعار امسال است و پشتیبانی از تولید ملی به‌ منزله حمایت از اشتغال، سرمایه، کار و کارگر ایرانی است ،نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی و مصرف تولید داخلی ضمن حفظ اشتغال موجود از تعطیلی کارخانه‌ها، ریزش نیروهای کار و بیکاری جلوگیری کرده و زمینه تقویت تولید ملی و رونق بازار کار را فراهم می‌کند.

کارشناسان تحقق شعار امسال را مستلزم فرهنگسازی برای خرید کالای ایرانی و جلب مردم به خرید تولید داخلی در سایه حرکت به سمت کیفی‌سازی و بسته بندی مناسب می‌دانند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته‌های تازه

خودروکارعصر تشکلعصر خدماتعصر خدمات