اخباربرگزیدهراه و ساختمانویژه ها

خدمات جدید در سامانه «تهران من» برای مقابله با کرونا

به گزارش صنعت کار، در پی شیوع بیماری کرونا و با توجه به اهتمام شهرداری تهران برای ایفای نقش در پیشگیری از گسترش هرچه بیشتر آن، برخی خدمات را به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه «تهران من» ارائه می‌کند.

از جمله موضوعاتی که به تازگی در سامانه ثبت درخواست‌های مردمی ۱۳۷ به «تهران من» افزوده شده، خدماتی است که در این شرایط می‌تواند کمکی در جهت پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا باشد. شهروندان با مراجعه به اپلیکیشن یا سامانه تهران من و در قسمت ۱۳۷ می‌توانند با انتخاب موضوع «کرونا» به سه دسته از این اقدامات دسترسی داشته و درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

شهروندان تهرانی اعم از پزشکان، پرستاران و نیروهای امدادی در این شرایط با ثبت نام به عنوان داوطلب در بخش اول می‌توانند در جهت کمک به شهر و همشهریان خود برای مبارزه همگانی با ویروس کرونا گام بردارند.

در بخش دوم، شهروندان می‌توانند اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده را جهت کمک به سایر شهروندان اعلام نمایند تا شهرداری تهران در اسرع وقت نسبت به جمع آوری و توزیع آن اقدام نماید.

با توجه به اینکه باز بودن اماکن عمومی غیرضروری در این شرایط می‌تواند موجب گسترش بیماری باشد، شهروندان می‌توانند در خصوص برگزاری هرگونه تجمعات، همایش‌ها، بازارهای محلی و باز بودن مجموعه‌های ورزشی و غیره به شهرداری تهران اطلاع رسانی کنند تا به سرعت اقدام مقتضی در این رابطه صورت گیرد.

همچنین شهروندان می‌توانند در تماس با سرشماره ۱۳۷ و با شماره گیری کد ۶ به بخش ویژه مرتبط با مقابله با کرونا متصل شوند و موارد فوق را به صورت تلفنی نیز اعلام نمایند.

گفتنی است سازمان فاوای شهرداری تهران که به تازگی نسخه جدیدی از اپلیکیشن «تهران من» را رونمایی کرده است خدمات غیرحضوری بسیاری را در جهت تسهیل پرداخت‌های شهری، انواع قبوض و امکان خرید آنلاین بلیت تک سفره مترو و شارژ کارت بلیت مترو و اتوبوس ارائه می‌کند.

همچنین در سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir و اپلیکیشن ویژه آن که از کافه بازار و گوگل پلی قابل دانلود است، خدمات ویژه شهری در حوزه حمل و نقل، پارک حاشیه‌ای و همچنین خدمات غیرحضوری در حوزه شهرسازی که شهروندان را از حضور در دفاتر و شهرداری‌های نواحی و مناطق بی‌نیاز می‌کند به سادگی در دسترس قرار گرفته است.

 

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا