صنعت و معدنگوناگونویژه ها

نیازمند بازار و خروج از رکود هستیم

به گزارش صنعت کار، حسین قدیانی اظهار کرد: حمایت‌های دولت باید به گونه‌ای باشد که یک تولیدکننده بتواند قیمت تمام شده کالای خود را با قیمت تمام شده جهانی قابل رقابت کند.

وی افزود: امیدواریم دولت در سال حمایت از کالای ایرانی پکیجی را تدوین کند تا با حمایت از تولیدکننگان ایرانی بتواند فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب با بیان اینکه اصلاح قیمت انرژی و قوانین بیمه‌ای برای تولیدکنندگان مستلزم حمایت دولت است، گفت: حمایت‌ها باید به گونه ای باشد که یک تولیدکننده باید بتواند کارگری را استخدام کند و در راستا آن هم توقع کارفرما برآورده شود و از طرفی نیز کارفرما بتواند حق و حقوق کارگر را به موقع پرداخت کند و قیمت تمام شده کالا را در حد معقولی قرار دهد.

قدیانی ادامه داد: دولت باید با برنامه ریزی کشور‌های هدف، که تولید داخل می‌تواند نیاز‌های آن‌ها را برطرف کند شناسایی و به تولیدکنندگان معرفی کند تا کالا‌های ایرانی بتوانند بازار این کشور‌ها را در اختیار بگیرند.

وی تاکید کرد: قیمت تمام شده کالا‌های داخل باید بتواند با قیمت‌های جهانی رقابت کند و اینکار مستلزم حمایت دولت است در غیر این صورت شدنی نیست.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب خاطرنشان کرد: هر کالایی که ارائه می‌شود دارای چند فاکتور است از جمله قیمت تمام شده و کیفیت، اگر این دو مقوله رعایت شود مردم حتما به سمت مصرف کالای ایرانی خواهند آمد.

قدیانی تصریح کرد: دولت باید بیشتر از همه از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کالای ایرانی تبعیت کند و تلاش کند که زمینه ساز حمایت از کالای ایرانی باشد.

وی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد از بازار کالای خواب کشور در اختیار اجناس خارجی است، گفت: بسیاری از تولیدات داخلی از اجناس خارجی با کیفیت‌تر هستند اما، برخی تولیدکنندگان برای اینکه بتوانند کالا‌های خود را بفروشند با نام خارجی آن‌ها را عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تاکید کرد: بهترین کالا‌های خواب در کشور در حال تولید است و تمام دانش و ابزار روز برای تولید در کشور مهیا است و فقط نیازمند بازار و خروج از رکود هستیم تا تولیدکننده شهامت تولید را پیدا کند.

قدیانی اظهار کرد: حمایت از تولید داخلی توسط دولت نباید در حد حرف باشد، پشتوانه حرف دولت باید تضمین آن باشد، نباید کار به گونه‌ای باشد که تولیدکننده بر اساس حمایت دولت اقدام به تولید کند و در میان راه حمایت‌ها قطع و تولیدکننده متضرر شود.

منبع: میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا