اخبارصنعت و معدنویژه ها

آخرین وضعیت صادرات به عراق پس از کرونا/ پایانه مرزی ایلام تا هفته آینده بازگشایی می‌شود

به گزارش صنعت کار، یحیی آل اسحاق درباره تاثیر کرونا بر صادرات به عراق اظهار کرد: صادرات با عراق بر اساس نیازها، واقعیت‌ها و تصمیم‌های مسئولان دو کشور یک ارتباطات دائمی برای هر دو کشور است، به گونه‌ای که عراق بسیاری از کالا‌های خود را از بازار ایران تامین می‌کند و برای ایران نیز صادرات به این کشور نقش جدی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود: هر از گاهی به دلیل اتفاقات و شرایط، تجارت با عراق دچار افت و خیز می‌شود و این موضوع مستمر است و مربوط به یک یا دو روز نیست.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار صادرات به این کشور صورت گرفت که ۹ میلیارد دلار آن کالا و مابقی خدمات فنی و مهندسی بود، گفت: در ۱۰ ماهه امسال نیز حدود ۱۰ میلیارد دلار صادرات صورت گرفته که بیش از ۸ میلیارد دلار آن مربوط به کالا بود.

آل اسحاق با بیان اینکه مرز اقلیم عراق تقریبا باز است، بیان کرد: در مرز‌های ایلام و شلمچه نیز تمهیدات بهداشتی برای رانندگان و افراد که آنجا مشغول هستند در حال انجام است تا مشکلی به وجود نیاید و تا یک هفته آینده کار‌ها به روند عادی باز می‌گردد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره ترد مسافر نیز خاطرنشان کرد: در رابطه با مسافر برای هر دو کشور حساسیت وجود دارد و هر دو کشور مراقب هستند تا افراد بیمار وارد نشوند به همین دلیل تمام مرز‌ها بسته است.

وی ادامه داد: درباره ترانزیت کالا به ویژه سوخت که در برخی مواقع صف ایجاد می‌شود تمهیداتی در حال انجام است تا مشکل برطرف شود.

آل اسحاق تاکید کرد: تجارت ایران و عراق به دلایل متعدد همیشگی است، به دلیل انجام تمهیدات بهداشتی برخی از مرز‌ها برای چند روز بسته می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: صادرکنندگان برای اطمینان بیشتر قبل از صادرات کالا از گمرک مرزی استعلام بگیرند تا کارهایشان آسان‌تر و زودتر انجام شود.

وی تاکید کرد: کرونا تاثیر جدی بر صادرات به عراق نخواهد داشت و همان روندی که داشت با کمی تاخیر انجام می‌شود.

 

منبع: میزان

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا