اخبارچند رسانه ایویژه ها

آمادگی برای بازگرداندن ایرانی‌ها از کشورهای همسایه

به گزارش صنعت کار، درپی پیشروی ویروس کرونا در ایران و بسته شدن مرزهای کشورهای مختلف همسایه، حرمت‌الله رفیعی ـ رییس هیات‌مدیره انجمان صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران ـ به ایسنا گفت: تقریبا همه راه‌های ورودی و خروجی کشور قفل شده است و پرواز بین‌المللی انجام نمی‌شود. پروازهای محدود هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز به تازگی تعلیق شده بود و آخرین پرواز آن هفته آینده انجام می‌شود. فقط هواپیمایی قطر یک پرواز بین تهران و دوحه دارد که قیمت آن در این شرایط وحشتناک و ناجوانمردانه بالا است و جای خالی هم ندارد. ضرورت دارد متولیان در این‌باره رایزنی کنند.

البته گزارش‌هایی از سرگردانی شهروندان ایرانی در فرودگاه‌های کشورهای ترکیه، امارات و هندوستان وجود دارد که وزارت خارجه در روزهای گذشته برای بازگرداندن آن‌ها به کشور اقداماتی انجام داده است. اما تعدادی از شهروندان ایرانی در سایر کشورها هستند که پیش از تایید شیوع کرونا در ایران، از کشور خارج شده و اینک قصد بازگشت دارند و درحالی‌که اعتبار ویزا و پول‌شان رو به پایان است، این روزها را در سالن ترانزیت فرودگاه‌های بین‌المللی سپری می‌کنند.

عبدالهاشم حسن نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این باره به ایسنا گفت: اگر شرکت‌های هواپیمایی و تورهای مسافرتی آمار مسافران ایرانی بلاتکلیف در کشورهای مختلف همسایه را به ما بدهند می‌توانیم با کشورهایی که مرز زمینی داریم رایزنی‌های مختلف را انجام دهیم تا ناوگان حمل و نقل و اتوبوسی ما به مرزهای آن کشورها بروند و مسافران را به ایران بازگردانند.

وی افزود: آمادگی کامل برای بازگرداندن مسافران ایرانی که در کشورهای همسایه که می‌خواهند به کشورشان بیایند را داریم اما تنها باید این اطلاعات را در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گیرد تا بدانیم مسافران ایرانی به چه تعداد و در کدام کشور های همسایه و منتظر بازگشت به ایران هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: اگر این اتفاق بیفتد و شرکت‌های هواپیمایی یا تورهای مسافرتی بتوانند آمار مسافران را به ما بدهند، می‌توانیم با رایزنی‌های مرزی مختلف هماهنگی‌های لازم را برای عبور ایرانیان از مرزهای زمینی را فراهم کنیم و حتی مسافران را تا مقصد شان با همان اتوبوس ها برسانیم.

حسن نیا اعلام کرد: مسافران ایرانی می توانند از طریق سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ما را در جریان قرار دهند تا ببینیم چند نفر از ایرانیان در کشور های مختلف به خاطر مسائل پیش آمده بلاتکلیف مانده اند می‌خواهند به کشور بازگردند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا