اخباربرگزیدهصنعت و معدنگوناگونویژه ها

تغییر محصول تولیدی به ملزومات بهداشتی جهت مقابله با کرونا

به گزارش صنعت کار،  مهندس اردلان صالحی قائم مقام مدیرعامل گروه تولیدی کوک و دوک با بیان اینکه گروه تولیدی کوک و دوک از سال ۱۳۸۶ در حوزه پوشاک در سطح استان و کشور شروع به فعالیت نموده، اظهار داشت: از نکات قابل توجه این شرکت بهره گیری از طراحان بومی و مدل های ایرانی در طراحی پوشاک تولیدی است که براین اساس حتی فرایندهای برش طراحی و دوخت در داخل این شرکت انجام می پذیرد.

وی با اشاره به سابقه مشاوره بازاریابی مدیریت بازرگانی به شرکت های مطرح پوشاک ایران در خصوص تغییر محصول تولیدی در کارخانه مستقر در منطقه آزاد انزلی، افزود: بعد از بوجود آمدن مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا در سطح استان و کمبود هایی که برای مردم احساس به وجود آمد؛ با دستور مهندس ابراهیم قربانی مدیر عامل شرکت و موافقت سازمان منطقه آزاد انزلی تولید ماسک براساس استانداردهای وزارت بهداشت در دستور کار این واحد تولیدی قرار گرفت.

قائم مقام مدیرعامل گروه تولیدی کوک و دوک با تصریح براینکه ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای رو به افزایش در بازار مصرف این محصول بهداشتی و کوتاه شدن دست سودجویان از مهمترین دلایل تغییر محصول تولیدی این شرکت بود، اضافه کرد: در همین راستا در فاز نخست ۳۰ هزار ماسک تولید شده به صورت رایگان میان مردم نیازمند توزیع و در بخش فروش نیز با کمترین قیمت تمام شده، محصول تولیدی در حال عرضه می باشد.

وی با قدردانی از همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دادستان شهرستان بندر انزلی در مسیر تولید ماسک سه لایه براساس دستورالعمل وزارت بهداشت،گفت: هم اکنون در حال تولید روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار عدد ماسک جهت تقدیم به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشیم و با ظرفیت موجود در این واحدی تولیدی، آمادگی خود را جهت افزایش اشتغالزایی مستقیم از ۸۰ به ۲۵۰ نفر به منظور افزایش حجم تولید به بیش از دو برابر را اعلام می کنیم.

صالحی بر عزم جدی واحد تولیدی-صنعتی خود برای کمک به مجموعه ستاد مقابله با کرونا کشور در مسیر تأمین ملزومات پزشکی مورد نیاز کادر پزشکی،درمانی و مردم عادی تأکید کرد و افزود: در حالیکه راهبرد اصلی این شرکت تا پیش از افزایش تولید انواع پوشاک مانند مانتو، شومیز، تیشرت و.. جهت صادرات به کشورهای همسایه بود، با توجه به مشکلات پیش آمده تا تعدیل بازار جهت تسهیل خرید توسط مردم تولید ماسک در این مجموعه ادامه خواهد داشت.

قائم مقام مدیرعامل گروه تولیدی کوک و دوک کمبود مواد اولیه و گرانی مستمر آنها را از مهمترین مشکلات پیش روی تولید اعلام کرد و خواستار همکاری مسئولین جهت رفع این موانع به منظور تسریع در روند افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده محصول تولیدی شد.

گفتنی است این واحد تولیدی از دهه فجر سال ۱۳۹۸ با توجه به بسته های حمایتی و تشویقی ارائه شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی به تولید و صادرکنندگان پوشاک،در شهرک صنعتی ناحیه یک منطقه آزاد انزلی در زمینی به مساحت ۴۲۰۰ متر مربع با صرف هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۸۰ نفر اقدام به طراحی و تولید انواع پوشاک نموده و علاوه بر عرضه به بازارهای داخلی، در مسیر صادرات به کشورهای منطقه نیز قرار دارد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا