اخباربرترنفت و پتروشیمیویژه ها

زنگ خطر نابودی صنعت نفت دریای شمال به صدا درآمد

به گزارش صنعت کار، گروه تجاری OGUK که نماینده اپراتورهای نفت و گاز دریای شمال انگلیس است، اعلام کرد: جنگ قیمت بین عربستان سعودی و روسیه و ریزش قیمتهای کالا که ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا بوده، وضعیتی را به وجود آورده است که ما هرگز پیش از این تجربه نکرده بودیم.

در گزارش این گروه از وضعیت بازار آمده است که شرکتها به ویژه شرکتهای فعال در زنجیره عرضه نفت و گاز هنوز از ریزش قیمت قبلی نفت در سال ۲۰۱۴ به طور کامل بهبود پیدا نکرده‌اند و بار دیگر با فشارهای شدیدی مواجه شده‌اند و اکنون در وضعیت بغرنجی قرار دارند.

انتظار می‌رود شرکتهای اکتشاف و تولید نفت و گاز امسال بودجه سرمایه گذاری خود را حداکثر ۳۰ درصد کاهش دهند. بهای نفت برنت چهارشنبه گذشته به پایین‌ترین حد در ۱۷ سال گذشته سقوط کرد و آخرین بار در مرز ۲۷ دلار در هر بشکه ایستاد.

گروه تجاری OGUK پیش بینی کرد درآمد امسال تولید در منطقه دریال شمال ممکن است به ۱۵ میلیارد پوند در مقایسه با ۲۴.۵ میلیارد پوند در سال ۲۰۱۹ و بیش از ۲۸ میلیارد پوند در سال ۲۰۱۸ سقوط کند. همچنین احتمال این وجود دارد که جریان نقدینگی برای سومین بار در ۴۰ سال گذشته منفی شود.

مناطق تولیدکننده نفت و گاز در سراسر جهان از افت شدید قیمت های نفت در هفته‌های اخیر آسیب خواهند دید اما مناطق پرهزینه‌ای مانند دریای شمال انگلیس ضربه شدیدتری می‌خورند.

تحلیلگران هشدار داده‌اند برخی از اپراتورهای نفت و گاز مستقل در انگلیس که بدهی سنگینی از بحران قبلی دارند ممکن است امسال نتوانند به تعهدات بانکی خود عمل کنند.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، این گروه با اشاره به نقش این منطقه در فراهم کردن امنیت انرژی، از دولت انگلیس درخواست کمک کرد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا