اخباربرگزیدهتاپصنعت و معدنویژه ها

مشارکت 319 کسب و کار در جشنواره فروش اینترنتی/ امکان حضور صنایع پایین دستی معدنی در جشنواره فروش اینترنتی

به گزارش خبرنگار صنعت‌کار، وی ادامه داد: در مدل معماری جشنواره فروش بهاره، واحدهای صنفی آفلاین، فروشگاه های اینترنتی و خریداران در جشنواره فروش اینترنتی مشارکت داشتند.

رهبری با اشاره به مزایای اجرای این جشنواره افزود: اینترنت رایگان توسط دولت برای فروشگاه های اینترنتی در جارچوب جشنواره فروش اینترنتی بهاره درنظر گرفته شد. همچنین خرید کالا با سلامت بیشتر، از مزایای مردم در خرید اینترنتی بوده است.

به گفته وی، بیش از ۲۰۰ هزار بازدید کننده از سایت جشنواره داشتیم، ۱۲۰۰ متقاضی کسب و کار اینترنتی در جشنواره داشتیم.

رهبری در ادامه بیان کرد: خریداران در این مدل معماری فروش اینترنتی به دو بخش خریداران اینترنتی و خریداران غیر اینترنتی تقسیم شده که در این چارچوب تامین امنیت خریدهای اینترنتی معرفی کسب و کارهای معتبر و رسیدگی به شکایات و تخلفات نیز مد نظر بوده است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: عملیات اجرایی جشنواره توسط بخش خصوصی( اتاق اصناف) بود که تهیه محتوای اطلاع رسانی، هماهنگی بین واحدهای آفلاین و آنلاین و تامین مالی جوایز و قرعه کشی را در این راستا انجام دادند.

رهبری افزود: با توجه به اینکه دوره قبلی برگزاری جشنواره فروش اینترنتی از ۲۳ اسفند سال ۹۸ به مدت یک هفته اجرا شد، تجربیات آن دوره در خصوص فعال سازی عملیات اجرایی جشنواره توسط بخش خصوصی یعنی اتاق اصناف مورد توجه واقع شد.

وی ادامه داد: پایش و ارزیابی عملکرد فروشگاه اینترنتی در ارائه خدمات به واحدهای صنفی آفلاین توسط دولت، در نظر گرفتن قرعه‌کشی برای کالاهای هدف علاوه بر قرعه‌کشی برای عموم کالاها و تجمیع و یکپارچه سازی فعالیت‌های مشابه برای ایجاد هم افزایی در توان فروشگاه اینترنتی و پیشگیری از سردرگمی مردم در دوره جدید حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در ادامه این نشست رهبری در پاسخ به سوال خبرنگار «صنعت‌کار» درباره آنکه آیا جشنواره فروش اینترنتی برای کسب و کارهای خاص مانند صنایع معدنی برنامه ای در نظر دارد، اظهار کرد: جشنواره ما بیشترفروش لایه کسب و کار به مصرف کننده نهایی دارد و  کسب و کارهای B2B کمی مشکل دارند.  اغلب افرادی که فروش عمده دارند و خریداران آنها واحدهای صنعتی هستند بیشتر از طریق شبکه ارتباطی خود نظام سفارش دهی را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کسب و کارهای B2B چندان در فضای تجارت الکترونیکی حضور ندارند و شاید این مشکل در تجارت الکترونیک کشور ما وجود داشته و باید آن را برطرف کنیم.

به گفته رهبری، اگر  کسب و کارهای پایین دست صنایع معدنی خرده فروش باشند می توانند در این جشنواره حضور پیدا کنند البته عمده فروش ها هم می توانند شرکت کنند اما خریداران آنها واحدهای صنفی خواهند بود.

وی تصریح کرد: باید برای کسب و کارهای B2B نیز به دنبال رهکارهایی در این جشنواره بود.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا