اخباربرتربرگزیدهصنعت و معدن

باید اطلاعات مربوط به انبارها و کالاهای موجود در اختیار وزارت صمت، به عنوان متولی اصلی تامین کالای کشور قرار گیرد

به گزارش صنعت کار، دکتر اسحاق جهانگیری گفت: در کنار کادر پزشکی و درمانی کشور که با جانفشانی برای سلامت کشور مایه گذاشتند، بخش هایی از جامعه نیز نظیر گمرکات در بحران کرونا پای کار بودند تا نیازهای کشور مرتفع شود که باید قدردان همه آنها در مرزها و مبادی ورودی کشور باشیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در این ایام و برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، بسیاری از کارمندان دولت در خانه ماندند، اما تولید کنندگانی بودند که نه تنها کنار نرفتند بلکه با انگیزه و علاقمندی ظرفیت خود را برای رفع مشکلات کشور به کار گرفتند که باید قدردان آنها بود.

دکتر جهانگیری گفت: در این ایام که شاهد هجوم مردم در کشورهای مختلف به فروشگاه ها و کمبود کالا در قفسه های آنها بودیم در کشور ما هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت و از طرفی باید اطلاعات مربوط به انبارها و کالاهای موجود در کشور در اختیار وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی تامین کالای کشور قرار بگیرد.

برخی کشورهای دنیا برنامه داشتند که با شیوع کرونا، ایران در زمینه تامین کالاها دچار بحران شود، آنها به قدری بی‌رحم هستند که دست مسئولین کشور را بر روی منابع ارزی خود بستند اما این بحران نقطه عطفی در مدیریت کشور بود، در این روزها شاید تا ۵ برابر روزهای معمولی از فروشگاه های کشور خرید شد اما با پر کردن مکرر قفسه ها مردم احساس کردند که هیچ کمبودی وجود ندارد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی در سال ۹۹ نیز برنامه های جدی اندیشیده شده است، افزود: به فضل الهی دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد و بنده به طور روزانه پیگیر میزان ذخایر کالاهای اساسی کشور هستم تا اگر کمبودی وجود دارد، مرتفع شود.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا